Reklama

Lufthansa w 2017: rekordowy rok, ale za mało samolotów

Niemiecki przewoźnik osiągnął w 2017 r. trzeci kolejny raz rekordowe wyniki, ale ograniczył zamiary zwiększenia w 2018 r. mocy przewozowych, bo brakuje mu samolotów i załóg.

Aktualizacja: 15.03.2018 17:07 Publikacja: 15.03.2018 16:45

Lufthansa w 2017: rekordowy rok, ale za mało samolotów

Foto: Fotorzepa, Roman Bosiacki

Lufthansa zwiększyła o 70 proc. zysk operacyjny EBIT do 2,97 mld, euro, marżę o 2,9 pkt do 8,4 proc., obroty o 12,4 proc. do 35,6 mld euro, przychody jednostkowe o 1,9 proc., co pozwoliło zwiększyć o 60 proc. do 0,8 euro wysokość proponowanej dywidendy. Zysk netto zmalał jednak o 75 proc. do 1,78 mld z 2,36 mld w 2016 r.

Był to trzeci kolejny rok rekordowych wyników dzięki nadal niskim cenom paliwa, dużemu popytowi na przewozy i bankructwu rodzimego konkurenta, Air Berlin. To ostatnie przyczyniło się do zwiększenia przewozów w całej grupie, także w Eurowings, Austrian, Brussels i Swiss Airlines.

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Lotnisko w Gdańsku nie chciało chińskich skanerów bagażu. Jest wyrok w sprawie
Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama