Koleje na Nowym Jedwabnym Szlaku

Do 2025 roku spółka wyda na modernizację łącznie 800 mln zł. Inwestycje zwiększą przepustowość i pozwolą skorzystać z rosnącego potencjału Nowego Jedwabnego Szlaku - mówi Zbigniew Tracichleb, prezes PKP LHS, mówi o nowej ofercie spółki.

Publikacja: 18.07.2018 06:00

Koleje na Nowym Jedwabnym Szlaku

Foto: materiały prasowe

Rz: Na jakie dofinansowanie i potoki ładunków może liczyć połączenie Chin z Europą przez „korytarz"?

Zbigniew Tracichleb: Nie liczymy na dofinansowanie, ale stawki skalkulowaliśmy tak, aby zachować atrakcyjność połączenia. Jest ono krótsze od szlaku morskiego i znacznie tańsze od transportu lotniczego. Wpisuje się w potrzeby spedytorów i gestorów ładunków, którzy chcą uniknąć długotrwałego transportu morskiego, ominąć kolejki do załadunku w azjatyckich portach, sprawnie pokonać granicę z Unią Europejską i zapewnić dostawy ładunków just-in-time.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Transport
Rosyjska lotnicza ruletka. Przestrzeń powietrzna coraz bardziej niebezpieczna
Transport
LOT wycenił koszty powrotu na Ukrainę. To wydatek setek milionów dolarów
Transport
United Airlines znów będzie latać do Izraela. Europejskie linie jeszcze czekają
Transport
Ukraina wjedzie do Polski na europejskich torach
Transport
Armagedon na lotniskach Rosji. Lecą głowy na Kremlu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama