Reklama

Koleje na Nowym Jedwabnym Szlaku

Do 2025 roku spółka wyda na modernizację łącznie 800 mln zł. Inwestycje zwiększą przepustowość i pozwolą skorzystać z rosnącego potencjału Nowego Jedwabnego Szlaku - mówi Zbigniew Tracichleb, prezes PKP LHS, mówi o nowej ofercie spółki.

Publikacja: 18.07.2018 06:00

Koleje na Nowym Jedwabnym Szlaku

Foto: materiały prasowe

Rz: Na jakie dofinansowanie i potoki ładunków może liczyć połączenie Chin z Europą przez „korytarz"?

Zbigniew Tracichleb: Nie liczymy na dofinansowanie, ale stawki skalkulowaliśmy tak, aby zachować atrakcyjność połączenia. Jest ono krótsze od szlaku morskiego i znacznie tańsze od transportu lotniczego. Wpisuje się w potrzeby spedytorów i gestorów ładunków, którzy chcą uniknąć długotrwałego transportu morskiego, ominąć kolejki do załadunku w azjatyckich portach, sprawnie pokonać granicę z Unią Europejską i zapewnić dostawy ładunków just-in-time.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak: PKP Intercity przywróci połączenia do 14 miast
Transport
Polska zamknęła granicę. Chińskie towary popłyną przez rosyjską Arktykę
Transport
Pokłosie zamówienia LOT-u. Airbus podwoi zatrudnienie w Polsce
Transport
PKP Cargo musi szukać zleceń i oszczędności
Transport
LOT rośnie szybciej niż konkurencja. Ale problemów nie brakuje
Reklama
Reklama