Reklama
Rozwiń

Zmiana na szczycie korporacji lotniczej IAG

Willie Walsh, który stworzył od 2011 r. brytyjską grupę IAG złożoną z tradycyjnych linii British Airways, Iberia i Aer Lingus  i tanich Vueling i Level odejdzie na emeryturę, a stery w grupie przejmie od 26 marca Luis Gallego, od 2014 r. szef Iberii.

Aktualizacja: 09.01.2020 20:03 Publikacja: 09.01.2020 16:37

Zmiana na szczycie korporacji lotniczej IAG

Foto: Bloomberg

"Luis był zasadniczym członkiem tej ekipy i wykazał się prawdziwym przywództwem w ciągu minionych lat i nie mam żadnych wątpliwości, że będzie wspaniałym prezesem IAG" - oświadczył w komunikacie 58-letni Walijczyk. Prezydent Iberii, Antonio Vasquez stwierdził, że Gallego (51) był właściwym kandydatem na pokierowanie IAG w nowy etap rozwoju, podobnie jak wcześniej zrobił to Walsh, który w listopadzie ogłosił zamiar rezygnacji ze stanowiska prezesa grupy w najbliższych 2 latach. Złoży 26 marca dymisję ze stanowiska prezesa i w  radzie dyrektorów, odejdzie na emeryturę 30 marca - informuje Reuter.

Zdaniem analityków, mianowanie Gallego, który przywrócił prężność Iberii, gdy został jej prezesem oznacza, że w kierownictwie IAG nie będzie dużych zmian. Gallego zmniejszył pierwszego roku swych rządów w Iberii straty o połowę, a w drugim roku przywrócił jej rentowność po 6 latach strat. Odejście Walsha zwiększy wpływy Hiszpanów w IAG, bo Alex Cruz kieruje British Airways.

Będzie teraz z pewnością bacznie obserwowany, bo Walijczyk okazał bardzo znaną postacią w brytyjskim przemyśle w ostatnich 20 latach wyrabiając sobie nazwisko w konfrontacji ze związkami zawodowymi i tnąc koszty.

Walsh zabrał się najpierw za związki zawodowe i koszty w Aer Lingus, której zostal prezesem w 2001 r., a następnie w  BA, co przysporzyło mu przydomka Slasher (rozpruwacz) Walsh.

Walijczyk znacznie szybciej od AF-KLM i Lufthansy dostrzegł korzyści z posiadania tanich linii. W 2015 r. IAG kupiła Vuelinga i Aer Lingus, w 2017 r. dodała na  drugich trasach Level, co zapewniło grupie sukces. Jej akcje zyskały 140 proc. od 2011 r., podczas gdy Lufthansy były bez zmian, a Air France straciły 29 proc. Teraz IAG rozmawia o kupieniu hiszpańskiej Air Europa za miliard euro.

W.Walsh, dawny pilot, który całe życie zawodowe spędził w lotnictwie odniósł "fantastyczny sukces tworząc IAG, a awansowanie człowieka z firmy jest pozytywne. Rynek dobrze ocenia jego naszepcę" - stwierdził analityk z  Goodbody, Mark Simpson. Akcje IAG zyskały wczesnym popołudniem w Londynie 1,3 proc.

Transport
United Airlines znów będzie latać do Izraela. Europejskie linie jeszcze czekają
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Transport
Ukraina wjedzie do Polski na europejskich torach
Transport
Armagedon na lotniskach Rosji. Lecą głowy na Kremlu
Transport
Będzie z czego budować CPK. PPL mają rekordowe zyski
Transport
Embraer nie poddał się w Europie po porażce w Locie. Wielkie zamówienie od SAS