Polskie porty inwestują w przeładunki kontenerów

Perspektywy dla tego biznesu są dobre, ale duża skala inwestycji i ryzyko niespodziewanych zmian na rynku mogą sprawić, że zabraknie zleceń, a porty zacznie wykańczać wzajemna rywalizacja.

Publikacja: 22.05.2019 21:00

Polskie porty inwestują w przeładunki kontenerów

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

We wtorek sfinalizowana została transakcja przejęcia terminalu kontenerowego DCT Gdańsk przez nowych właścicieli. To największy terminal na Bałtyku. Jak twierdzi Adam Żołnowski, wiceprezes DCT, perspektywy dla biznesu kontenerowego są teraz bardzo dobre. Zarazem przyznaje, że dla utrzymania konkurencyjności niezbędne są ciągłe inwestycje pozwalające przygotować się na zmiany rynkowe. – Ważne jest, na ile terminale w najbliższym czasie będą w stanie odpowiadać na potrzeby rynku poprzez zaoferowanie odpowiedniej infrastruktury i jakości usług – powiedział Żołnowski „Rzeczpospolitej".

Pozostało 90% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Transport
Tańszy przejazd koleją do Niemiec. PKP Intercity przygotowało specjalną ofertę na Euro 2024
Transport
Drugie podejście Gdyni do agroportu. Chętna KGS. Mamy też odpowiedź Viterry
Transport
Przewoźnicy liczą na ożywienie
Transport
Agroportów nie będzie. Utracona szansa na sukces Polski
Transport
Tomasz Szymczak, prezes lotniska Warszawa-Modlin: Modlin nie dał się zagłodzić