Samolot ma też pokryć popyt na przeloty podczas letniej olimpiady i paraolimpiady w 2020 r.
Europejski producent zdobył pierwsze zamówienie od JAL w 2013 r. wchodząc na duży rynek kraju zdominowany dotąd przez Boeinga. Do zawarcia umowy za 9,5 mld dolarów doszło po długiej kampanii mającej przekonać szefów JAL, którzy nie znali samolotów Airbusa, również innego rozkładu aparatury kontrolnej.
Szef linii Yoshiharu Ueki, dawny pilot powiedział, że sprawdzenie się w symulatorze A380 przyczyniło się do podjęcia przez niego decyzji o wybraniu Airbusa dla JAL, która w owym czasie była jedną z dwóch linii lotniczych na świecie oferujących pełny zakres usług, nie mającą samolotów z Europy.
- Podczas lotu transportującego ten samolot do Tokio będzie mnie korcić, aby chwycić za drążek - zażartował podczas uroczystości wydania maszyny w Tuluzie - odnotował Reuter.
A350 poleci do Japonii używając tradycyjnego paliwa lotniczego zmieszanego z alternatywnym - poinformował przy okazji szef sprzedaży w Airbusie, Christian Scherer. Producenci samolotów i linie lotnicze stale obiecują zmniejszyć emisje spalin, bo w Europie rośnie świadomość potrzeby ochrony środowiska.