Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 19.02.2021 20:41 Publikacja: 19.02.2021 20:32
Foto: Bloomberg
Do nagłej zmiany stanowiska Brazylii, kraju trzeciego na świecie producenta samolotów, Embraera doszło w czasie, gdy trwa w najlepsze od 16 lat spór o to samo Airbusa i Boeinga oraz Unii ze Stanami, który doprowadził do sankcji i retorsji. Brazylia prowadziła od lat podobny spór, ale na „niższym piętrze” z Kanadą i z jej producentem samolotów, Bombardierem.
W 2017 r. Brazylia złożyła skargę do WTO na subwencjonowanie produkcji samolotów regionalnych CSeries i twierdziła, że Bombardier otrzymał nieuczciwie 3 mld dolarów. Ten spór nigdy jednak nie wykroczył poza przepychanki proceduralne, a w 2018 r. program CSeries przynoszący Kanadyjczykom straty został sprzedany Airbusowi i powstał program A220. Ottawa zaprzeczała, by pomagała firmie z Montrealu.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Dlaczego Ryanair zdecydował się na podpisanie wieloletniej umowy z lotniskiem w Modlinie? Powodów jest kilka. Gł...
Incydenty w rosyjskiej przestrzeni powietrznej, powtarzające się wstrzymanie ruchu i zamknięte lotniska, to dzis...
W Rzymie trwa międzynarodowa konferencja „Rebuild Ukraine”, w której bierze udział ponad 100 krajów gotowych wzi...
Linia lotnicza United Airlines poinformowała we wtorek, że 21 lipca wznowi obsługę połączeń do Tel Awiwu w Izrae...
Komisja Europejska przyznała Ukrainie 76 mln euro dotacji na realizację pierwszego etapu budowy kolei Euro. Od g...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas