— Przepraszam, informacja o odwołaniu była moim własnym przypuszczeniem. Teraz wszystkie nowe wiadomości będą zamieszczane na targowej stronie internetowej. Tam proszę ich szukać — powiedział. Na targach w Zhuhai wystawiają się producenci maszyn cywilnych i sprzętu wojskowego.
Wcześniej jako powód odwołania tej odbywającej się co dwa lata imprezy podano walkę z pandemią COVID-19. Zazwyczaj najbardziej liczącymi się uczestnikami tej odbywającej się od 1996 roku imprezy były Boeing, Airbus, chińska państwowa firma produkująca samoloty Commercial Aircraft Corporation of China Ltd (Comac).
Zazwyczaj na chińskie targi lotnicze przyjeżdża wielu cudzoziemców, w tym także mniejsi producenci liczący na kontrakty na tym największym rynku świata. Teraz te przyjazdy cudzoziemców są ograniczone wieloma restrykcjami, a w wielu przypadkach musieliby oni przyjechać na dwa tygodnie przed rozpoczęciem imprezy, bo nadal konieczne jest odbycie w tym kraju kwarantanny.
Po przywróceniu lotniczej imprezy wyraźnie widać, że sytuacja epidemiologiczna w Chinach wyraźnie się poprawia. Zgodnie z zapowiedziami z marca 2020 , na przełomie września i października odbędzie się wystawa motoryzacyjna Beijing International Motor Show (26 września- 5 października) . Nadal nie wiadomo jednak, czy do uczestnictwa w pekińskiej wystawie zostaną dopuszczeni cudzoziemcy.
Pytanie jednak pozostaje jakie będzie zainteresowanie lotnicza imprezą. Niewykluczone że zainteresowanie uczestnictwem może być niewielkie. Najlepszym dowodem są wyniki Singapore Airshow, który mimo pandemii, odbył się w lutym 2020. Podpisano tam jednak znikomą liczbę kontraktów. Potem odwołano salon lotniczy w Farnborough, oczywiście z powodu sytuacji epidemiologicznej w Wielkiej Brytanii. Tyle,że Chiny są obecnie największym rynkiem lotniczym, a co ważniejsze, także rynek wewnętrzny już odbudował się do 90 proc. poziomu sprzed pandemii COVID-19.