Reklama
Rozwiń
Reklama

Więcej Niemców w zarządzie Solarisa

Polski producent autobusów angażuje do zarządu spółki kolejnego obcokrajowca. Od 1 lipca działami sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej będzie kierował Eberhard Wolters.

Publikacja: 16.06.2015 15:48

Więcej Niemców w zarządzie Solarisa

Foto: Fotorzepa/Mateusz Dąbrowski

Z kolei Zbigniew Palenica, który od kilku miesięcy funkcję tę pełnił tymczasowo, będzie w randze członka zarządu odpowiedzialny za rozwój Działu Pojazdów Szynowych.

To druga taka zmiana personalna w Solarisie w tym roku: z początkiem kwietnia spółką przestała kierować dotychczasowy prezes i współwłaściciel Solarisa, Solange Olszewska. Nowym prezesem został Niemiec, Andreas Strecker.

O powołaniu na stanowisko Woltersa zadecydowali Solange i Krzysztof Olszewscy jako właściciele spółki. Wolters od początku kariery związany był z branżą motoryzacyjną. Po studiach pracował w firmie Robert Bosch, w niemieckim oraz belgijskim oddziale przedsiębiorstwa. Zajmował także stanowiska menedżerskie w Recaro, Heraeus, jak również w Eberspächer. Według zarządu spółki, nowa osoba w zarządzie zwiększy efektywność strategii sprzedaży i dalszej ekspansji eksportowej.

- Chcemy umocnić pozycję marki Solaris na rynkach, na których już istniejemy. Poszukujemy także klientów w nowych dla nas segmentach – tak prezes Strecker skomentował nominację Woltersa. Solaris, który w ubiegłym roku wyprodukował rekordową liczbę 1380 autobusów, w roku 2015 jeszcze poprawi ten wynik. Firma planuje wprowadzenie do seryjnej produkcji nowego modelu autobusu miejskiego Solaris Urbino.

- W pojeździe wprowadzono wiele udoskonaleń. Ma m.in. lżejszą, jeszcze bardziej trwałą konstrukcję, połączoną z atrakcyjnym wyglądem – zapowiada wiceprezes Solarisa, Dariusz Michalak.

Reklama
Reklama

W porównaniu z poprzednią generacją Urbino, w nowym autobusie jest więcej miejsc siedzących, a pojazd dzięki niższej masie zużywa mniej paliwa. Bardziej ergonomiczne jest miejsce pracy kierowcy.

W tym roku firma będzie prowadzić prace nad budową pierwszego dwuprzegubowego autobusu elektrycznego z wodorowym ogniwem paliwowym. Projekt takiego autobusu mega o długości ponad dwudziestu metrów realizowany jest w konsorcjum utworzonym wspólnie z Politechnikami Poznańską i Warszawską. Przedsięwzięcie uzyskało wsparcie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu InnoTech.

Władze firmy, która od uruchomienia produkcji w 1996 roku dostarczyła już 11 tys. autobusów zapowiadają, że Solaris będzie realizował zamówienia zarówno duże, jak i te obejmujące mniejsze ilości pojazdów.

Solaris to jeden z największych producentów autobusów w Polsce. Produkuje autobusy miejskie i międzymiastowe, a także trolejbusy oraz tramwaje, które jeżdżą już w 28 państwach w ponad 600 miastach, m.in.: Berlinie, Paryżu, Rzymie czy Dubaju. Firma zatrudnia 2300 osób w czterech fabrykach w Wielkopolsce oraz ponad 300 pracowników w swoich zagranicznych przedstawicielstwach. Mimo zmian w zarządzie pozostaje firmą rodzinną.

Transport
Prezes PPL: mamy kompetencje, pieniądze i perspektywy rozwoju
Transport
Statek Maersk przepłynął przez Bab al-Mandab. Czy to początek zmian?
Transport
Nowe sankcje Unii i Wielkiej Brytanii uderzają we flotę cieni i robiących biznesy z Rosją
Transport
Lotnisko w Gdańsku nie chciało chińskich skanerów bagażu. Jest wyrok w sprawie
Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama