Więcej Niemców w zarządzie Solarisa

Polski producent autobusów angażuje do zarządu spółki kolejnego obcokrajowca. Od 1 lipca działami sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej będzie kierował Eberhard Wolters.

Publikacja: 16.06.2015 15:48

Więcej Niemców w zarządzie Solarisa

Foto: Fotorzepa/Mateusz Dąbrowski

Z kolei Zbigniew Palenica, który od kilku miesięcy funkcję tę pełnił tymczasowo, będzie w randze członka zarządu odpowiedzialny za rozwój Działu Pojazdów Szynowych.

To druga taka zmiana personalna w Solarisie w tym roku: z początkiem kwietnia spółką przestała kierować dotychczasowy prezes i współwłaściciel Solarisa, Solange Olszewska. Nowym prezesem został Niemiec, Andreas Strecker.

O powołaniu na stanowisko Woltersa zadecydowali Solange i Krzysztof Olszewscy jako właściciele spółki. Wolters od początku kariery związany był z branżą motoryzacyjną. Po studiach pracował w firmie Robert Bosch, w niemieckim oraz belgijskim oddziale przedsiębiorstwa. Zajmował także stanowiska menedżerskie w Recaro, Heraeus, jak również w Eberspächer. Według zarządu spółki, nowa osoba w zarządzie zwiększy efektywność strategii sprzedaży i dalszej ekspansji eksportowej.

- Chcemy umocnić pozycję marki Solaris na rynkach, na których już istniejemy. Poszukujemy także klientów w nowych dla nas segmentach – tak prezes Strecker skomentował nominację Woltersa. Solaris, który w ubiegłym roku wyprodukował rekordową liczbę 1380 autobusów, w roku 2015 jeszcze poprawi ten wynik. Firma planuje wprowadzenie do seryjnej produkcji nowego modelu autobusu miejskiego Solaris Urbino.

- W pojeździe wprowadzono wiele udoskonaleń. Ma m.in. lżejszą, jeszcze bardziej trwałą konstrukcję, połączoną z atrakcyjnym wyglądem – zapowiada wiceprezes Solarisa, Dariusz Michalak.

W porównaniu z poprzednią generacją Urbino, w nowym autobusie jest więcej miejsc siedzących, a pojazd dzięki niższej masie zużywa mniej paliwa. Bardziej ergonomiczne jest miejsce pracy kierowcy.

W tym roku firma będzie prowadzić prace nad budową pierwszego dwuprzegubowego autobusu elektrycznego z wodorowym ogniwem paliwowym. Projekt takiego autobusu mega o długości ponad dwudziestu metrów realizowany jest w konsorcjum utworzonym wspólnie z Politechnikami Poznańską i Warszawską. Przedsięwzięcie uzyskało wsparcie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu InnoTech.

Władze firmy, która od uruchomienia produkcji w 1996 roku dostarczyła już 11 tys. autobusów zapowiadają, że Solaris będzie realizował zamówienia zarówno duże, jak i te obejmujące mniejsze ilości pojazdów.

Solaris to jeden z największych producentów autobusów w Polsce. Produkuje autobusy miejskie i międzymiastowe, a także trolejbusy oraz tramwaje, które jeżdżą już w 28 państwach w ponad 600 miastach, m.in.: Berlinie, Paryżu, Rzymie czy Dubaju. Firma zatrudnia 2300 osób w czterech fabrykach w Wielkopolsce oraz ponad 300 pracowników w swoich zagranicznych przedstawicielstwach. Mimo zmian w zarządzie pozostaje firmą rodzinną.

Transport
Budowa S16 na Mazurach na nowych zasadach. Co się zmieni? Kiedy kierowcy pojadą przebudowaną trasą?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Świetny rok dla lotnictwa. Polecimy taniej, chociaż z ograniczeniami
Transport
PKP lepsze od kolei niemieckich, ale w ogonie Europy
Transport
Rosyjscy piloci cywilni odesłani na symulatory. Bo nie umieją lądować
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Transport
Boeing nie wznowił jeszcze produkcji B737 MAX. Ma ją zacząć w grudniu