To jeden z 12 takich pojazdów, które jeszcze w tym roku trafią do Salzburga. Trolejbusy MetroStyle nawiązują do konstrukcji szynowych polskiego producenta.
Początek współpracy pomiędzy Solarisem a Salzburgiem sięga roku 2009. Obecnie jeździ tam 29 polskich trolejbusów. - Trudno o lepszą referencję niż bycie dostawcą trolejbusów dla Salzburga. To Salzburg był pierwszym miastem, w którym pojawiły się Solarisy Trollino w designie MetroStyle - powiedział Zbigniew Palenica, członek zarządu Solaris Bus & Coach.
Niskopodłogowy Solaris Trollino 18 MetroStyle napędzany jest silnikiem trakcyjnym o mocy 250 kW. W sytuacji awaryjnej, gdy zabraknie zasilania, dalszą jazdę umożliwi agregat prądotwórczy o mocy 50 kW. Klimatyzowaną przestrzeń pasażerską monitorują 4 kamery, w tym dwie szerokokątne. Dodatkowa kamera zamontowana jest na dachu i na bieżąco przekazuje na monitorach obraz pantografów.
Solaris to lider rynku trolejbusowego Unii Europejskiej oraz krajów EFTA. Trolejbusy polskiego producenta jeżdżą w: Austrii, Bułgarii, Czechach, Estonii, Hiszpanii, Niemczech, Łotwie, Polsce, Portugalii, Rumunii, Szwajcarii, Szwecji, Włoszech oraz na Litwie i Węgrzech.
W czerwcu Solaris wprowadził na zagraniczne rynki kolejny ekologiczny pojazd: w Dreźnie zaczął jeździć elektryczny autobus - Solaris Urbino 12, ładowany na postoju za pomocą pantografu. Zakup autobusu polskiej firmy ma być początkiem inwestycji niemieckiego przewoźnika DVB w bateryjne środki transportu publicznego. Energia w bateriach jest uzupełniana przy pomocy pantografu na dachu autobusu, który łączy się z ładowarką zamontowaną na końcowych przystankach. Czas potrzebny na uzupełnienie energii to 3 do 4 minut. Z kolei w nocy, w zajezdni baterie ładowane są z gniazdka.