Średnie miesięczne wpływy za okres od stycznia do września wyniosły 126 mln zł. W całym ubiegłym roku wysokość zebranego myta przekroczyła 1,42 mld zł. System, który zastąpił winiety i jest obowiązkowy dla wszystkich pojazdów samochodowych oraz zespołów pojazdów o masie powyżej 3,5 t., a także dla autobusów, gwarantuje blisko 100-procentową skuteczność w porównaniu do 40-procentowej skuteczności gdy stosowano winiety. Najbardziej dochodową drogą w systemie viaTOLL pozostaje autostrada A4 Bielany Wrocławskie – Sośnica. Tylko w okresie od 1 kwietnia do 30 września 2015 roku kierowcy jadący tym odcinkiem zapłacili na rzecz KFD ponad 200 mln zł. W tym samym czasie opłaty za płatny odcinek drogi ekspresowej S8 wyniosły 106 mln zł, a podróżujący autostradą A2 Konin – Stryków zapłacili ponad 79 mln zł.
W momencie uruchamiania viaToll w lipcu 2011 roku w systemie viaTOLL zarejestrowanych było nieco ponad 300 tys. pojazdów. Po 4 latach i 3 miesiącach funkcjonowania elektronicznego poboru opłat drogowych liczba ta wzrosła do ponad 915 tys.
Do końca budowy viaToll jest jeszcze daleko. Plany zakładają, że do 2018 roku system miałby objąć ok. 7 tys. km dróg. Jednak z uwagi na tempo rozszerzania odcinków objętych opłatami wydaje się to mało prawdopodobne. ostatnie rozszerzenie systemu miało miejsce na początku lipca: dziewięć odcinków włączone wcześniej do ruchu na ośmiu trasach w różnych częściach kraju liczyło 251 kilometrów. Opłatami objęto wschodni kawałek A4 pomiędzy Tarnowem a Dębicą o długości 35 kilometrów. Ponadto opłaty pojawiły się na ekspresówce S3 od Gorzowa Wielkopolskiego do Skwierzyny (27 km), a także na trasie S5 pomiędzy węzłami Rydzyna i Korzeńsko (27 km). Płatne stały się dwa odcinki drogi ekspresowej S8: od Wielunia do Łasku (74 km) i od Jeżewa do Choroszczy (19 km). Na trasie S11 stanowiącej zachodnią obwodnicę Poznania opłaty pojawiły się pomiędzy węzłami Poznań Północ i Poznań Tarnowo Podgórne (13 km), a na drodze ekspresowej S12 viaToll zaczął działać od węzła Jastków do Kalinówki (33 km). Płatne stały się również dwa nowe odcinki ekspresówek na północy i na południu Polski: na trasie S61 - od węzła Raczki do węzła Suwałki Południe (12 km), a na drodze ekspresowej S69 - od Bielska-Białej Komorowic do Mikuszowic (11 km).
Prawdopodobnie pod koniec 2018 roku viaToll może zostać zastąpiony przez nowy system poboru opłat, który obejmie także koncesyjne odcinki autostrad, gdzie opłaty pobierane są przez koncesjonariuszy.