Aktualizacja: 08.12.2024 17:32 Publikacja: 06.11.2024 05:29
Transport drogowy mierzy się ze spadkiem zamówień, niskimi cenami frachtów oraz restrykcyjnym pakietem mobilności eliminującym z rynków Europy Zachodniej tańszych przewoźników z Polski
Foto: Shutterstock
W coraz większe kłopoty wpadają polskie firmy zajmujące się transportem drogowym towarów. Ten kluczowy dla polskiej gospodarki sektor, odpowiadający za 7 proc. polskiego PKB oraz 6,5 proc. zatrudnienia, zarazem wciąż mający największy, sięgający jednej piątej udział w unijnym rynku przewozów, boleśnie odczuwa spadek liczby zamówień przy jednoczesnym wzroście kosztów. To sprawia, że wokół firm przewozowych zaciska się pętla zadłużenia.
Według Krajowego Rejestru Długów niespłacone zadłużenie branży transportu, spedycji i logistyki przekroczyło już 1,4 mld zł. Zaległe długi topią blisko 31 tys. firm. Przy tym to sytuacja przedsiębiorstw transportowych komplikuje się najbardziej, ciągnąc na dno cały sektor.
Boeing nie wznowił dotąd produkcji MAX-ów po strajku mechaników od 13 września do 4 listopada — ogłosił szef urzędu lotnictwa FAA. Produkcja ma ruszyć jeszcze w grudniu. Mike Whitaker odrębnie podał, że chce ograniczyć procedurę certyfikacji nowych samolotów i wzmocnić nadzór nad Boeingiem.
Zmieniła się struktura właścicielska lotniska Pułkowo w Petersburgu. Po ponad 14 latach niemiecki Fraport sprzedał swój 25-procentowy pakiet akcji. Miał koncesję na zarządzanie na 30 lat.
Jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia udostępniona dla kierowców ma zostać północna obwodnica Krakowa oraz odcinek drogi ekspresowej S7 od Krakowa do Widomej. Otwarcie obu dróg ma usprawnić ruch samochodowy w okolicach Krakowa.
Nie będzie pięcioletniej umowy między linią lotniczą Ryanair a lotniskiem w Modlinie. Port lotniczy i irlandzki przewoźnik nie uzgodniły na czas warunków – dowiedziała się „Rzeczpospolita”.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
Nie będzie długoterminowej umowy między Ryanairem i lotniskiem w Modlinie. Strony nie były w stanie na czas uzgodnić warunków - dowiedziała się nieoficjalnie „Rzeczpospolita”.
W raporcie „Orlen dla miast” koncern zastanawia się, jak budować współpracę między samorządem, biznesem i nauką na rzecz szeroko rozumianego zrównoważonego rozwoju – mówi Stanisław Barański, dyrektor Biura Zrównoważonego Rozwoju i Transformacji Energetycznej Orlen.
Boeing nie wznowił dotąd produkcji MAX-ów po strajku mechaników od 13 września do 4 listopada — ogłosił szef urzędu lotnictwa FAA. Produkcja ma ruszyć jeszcze w grudniu. Mike Whitaker odrębnie podał, że chce ograniczyć procedurę certyfikacji nowych samolotów i wzmocnić nadzór nad Boeingiem.
Inaczej buduje się kilometr ścieżki rowerowej w czystym polu czy długiej ulicy powiatowej, a zupełnie inne rozwiązania są w zabytkowej części miasta – mówi Arkadiusz Ptak, burmistrz gminy Pleszew, kompaktowego miasta w Wielkopolsce.
Airbus musi wytężyć swe moce w grudniu, wyprodukować co najmniej 127 samolotów, aby wykonać roczny plan dostaw 770 maszyn. Dotąd nigdy tyle nie wypuścił w końcu roku. Odrębnie likwiduje 2 tys. miejsc pracy w dziele wojskowo-kosmicznym.
Zmieniła się struktura właścicielska lotniska Pułkowo w Petersburgu. Po ponad 14 latach niemiecki Fraport sprzedał swój 25-procentowy pakiet akcji. Miał koncesję na zarządzanie na 30 lat.
Pasażerowie, którzy ostatnio mierzą się z opóźnieniami pociągów, mogą w niektórych przypadkach liczyć na rekompensatę. Czy obejmuje ona także szkody związane ze spóźnieniem się np. na samolot?
Spowolnienie gospodarcze w Europie doprowadziło do zastoju w transporcie drogowym. Sprzedaż samochodów ciężarowych gwałtownie spada.
Nie będzie pięcioletniej umowy między linią lotniczą Ryanair a lotniskiem w Modlinie. Port lotniczy i irlandzki przewoźnik nie uzgodniły na czas warunków – dowiedziała się „Rzeczpospolita”.
Przewoźnicy liczą, że rząd zgodzi się na zmiany zasad wyliczania wynagrodzeń kierowców i składek ZUS oraz pozwoli wliczyć diety i delegacje w koszty.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas