Śmiertelne turbulencje: Singapore Airlines zaostrzają zasady bezpieczeństwa

Po wypadku, w którym życie stracił jeden pasażer, a ponad stu zostało rannych Singapore Airlines zaostrza zasady bezpieczeństwa i zastanawia się, co można poprawić.

Publikacja: 24.05.2024 15:04

Singapore Airlines zaostrzają zasady bezpieczeństwa

Singapore Airlines zaostrzają zasady bezpieczeństwa

Foto: PAP/EPA

Podczas lotu z Londynu do Singapuru, którym leciało 211 pasażerów i 18 członków załogi doszło do wypadku spowodowanego turbulencjami. Samolot w krótkim czasie obniżył pułap o około 1800 metrów, w efekcie czego pasażerowie i załoga lotu SQ321 odnieśli poważne obrażenia, a samolot musiał awaryjnie lądować w Bangkoku. Co najmniej 48 osób nadal przebywa w szpitalu i wiadomo o jednej ofierze śmiertelnej (aczkolwiek na razie nie potwierdzono, by 73-latek zmarł wskutek obrażeń, a miał problemy z sercem).

Czytaj więcej

Turbulencje na pokładzie samolotu lecącego z Londynu. Jedna osoba nie żyje

Po wypadku lotu SQ231 Singapore Airlines zaostrza reguły bezpieczeństwa

Przewoźnik po wypadku natychmiast rozpoczął kontrolę swojej polityki bezpieczeństwa. W efekcie już zdecydował o zmianie zasad dotyczących zapinania pasów oraz wydawania posiłków i napojów w czasie gdy pasy muszą być zapięte. W oświadczeniu dla AFP Singapore Airlines oświadczył, że wprowadza „bardziej ostrożne podejście” i w czasie, kiedy pasażerowie muszą zapiąć pasy zawieszone zostanie podawanie gorących napojów i wydawanie posiłków. Ma to znaczenie: gdy w trakcie pechowego lotu z Londynu do Singapuru doszło do turbulencji pasażerowie spożywali śniadanie.

- SIA będzie kontynuować przegląd naszych procesów, ponieważ bezpieczeństwo naszych pasażerów i załogi jest sprawą najwyższej wagi – zapewnił przewoźnik w komunikacie cytowanym przez „The Guardian”.

Czytaj więcej

Prezes Singapore Airlines z największą podwyżką w branży lotniczej

Turbulencje będą częściej zagrażać lotom?

Eksperci ds. bezpieczeństwa lotniczego wskazują, że skala obrażeń pasażerów lotu SQ231 może wynikać ze zbyt swobodnego podejścia pasażerów do zapinania pasów bezpieczeństwa. Ale większym problemem mogą być tak zwane czyste turbulencje, które są niewidoczne dla radarów. Występują, gdy nic ich nie zapowiada, więc są tym większym problemem. A eksperci wskazują, że w wyniku zmian klimatycznych pojawiają się one częściej niż kiedyś.

Pojawiają się już głosy, że przewoźnicy ogólnie powinni zaostrzyć zasady bezpieczeństwa w trakcie lotów. Cytowany przez South China Morning Post ekspert zasugerował, że linie lotnicze powinny wprowadzić obowiązek pozostawania w pasach przez cały lot, choć egzekwowanie takiego obowiązku będzie „trudne we wdrożeniu”.

Podczas lotu z Londynu do Singapuru, którym leciało 211 pasażerów i 18 członków załogi doszło do wypadku spowodowanego turbulencjami. Samolot w krótkim czasie obniżył pułap o około 1800 metrów, w efekcie czego pasażerowie i załoga lotu SQ321 odnieśli poważne obrażenia, a samolot musiał awaryjnie lądować w Bangkoku. Co najmniej 48 osób nadal przebywa w szpitalu i wiadomo o jednej ofierze śmiertelnej (aczkolwiek na razie nie potwierdzono, by 73-latek zmarł wskutek obrażeń, a miał problemy z sercem).

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Francuskie międzynarodowe lotnisko znów działa po ewakuacji
Transport
Atak wandali na francuską kolej. Tłumy pasażerów na peronach i objazdy
Transport
Pogarszają się prognozy dla przemysłu motoryzacyjnego w Polsce
Transport
Boeing winny i zapłaci za katastrofy B737 MAX. Rodziny ofiar chcą jeszcze więcej
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Transport
Air France-KLM zawiodły się na igrzyskach w Paryżu. Wyniki mocno w dół