Aktualizacja: 13.12.2024 04:41 Publikacja: 01.04.2024 12:58
Foto: materiały prasowe
Jak poinformował turecki portal turystyczny, Turizm Guncel obaj przewoźnicy, którzy wykonywali do niedawna loty czarterowe między Europą a tureckimi i egipskimi kurortami otrzymały zakaz wlotu w europejską przestrzeń powietrzną. To efekt sankcji nałożonych przez kraje UE. Jako pierwsza zamknęła 25 marca swoje niebo dla Southwinda Finlandia, wniosek o rozszerzenie tego zakazu pochodził z Cypru.
Jak napisał niemiecki „Bild” to Finowie właśnie zaczęli bacznie przyglądać się Southwindowi, kiedy linia wystąpiła o zezwolenie operowania z Helsinek. Southwind powstał w kwietniu 2022 roku, głównie po to, by wozić do Turcji rosyjskich turystów. Finowie jednak sprawdzili, że trzy z 14 maszyn nowego przewoźnika pochodzą z rosyjskiego Nordwinda, rosyjskie są również załogi na pokładach Southwinda. A żeby było jeszcze ciekawiej właścicielem Nordwinda jest rosyjska agencja PEGAS Touristik , która jest współwłaścicielem Air Cairo. Z kolei głównym akcjonariuszem w Air Cairo jest egipski przewoźnik EgyptAir, linia członkowska Star Alliance, sojuszu, do którego należą m.in. LOT i Lufthansa. Z kolei Air Cairo, jako linia niskokosztowa jest w Starze członkiem „wirtualnym”.
Hucznie ogłoszony program Kremla zastąpienia zagranicznych samolotów pasażerskich własną produkcją okazał się wydmuszką. Od początku agresji Putina na Ukrainę rosyjski przemysł lotniczy był w stanie wyprodukować 7 samolotów ze 108, które obiecał narodowi Putin.
Strajkują robotnicy jednej z największych państwowych placów budowy w Rosji – autostrady z Moskwy do Jekaterinburga na Uralu. Od kilku miesięcy nie dostają pensji, bo nie płaci im rosyjski odpowiednik GDDKiA. Budowa nowej autostrady jest osobiście nadzorowana przez Putina.
W nowym rozkładzie jazdy 2024/2025 wchodzącym w życie w sobotę 15 grudnia kolej zapowiada rekordowe czasy przejazdów, więcej połączeń, wygodniejsze pociągi. Kilka miast straci jednak dostęp do pendolino.
Polityka Banku Rosji dobija rosyjski transport drogowy. Większość rosyjskich firm zajmujących się przewozami towarowymi zakończy rok 2024 stratami, a około 30 proc. z nich grozi bankructwo. Jedynym ratunkiem jest szara strefa.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Budowa drogi ekspresowej S16 na odcinku Olsztyn-Biskupiec to pierwszy projekt GDDKiA w Polsce dla którego wdrożono zaktualizowane dokumenty kontraktowe w sprawie przepisów techniczno-budowlanych. Co to oznacza? Na jakim etapie jest ta inwestycja?
Technologicznie nie nadążamy za innymi krajami, bo w Europie wcześniej nie nastąpiły odpowiednie inwestycje. Stąd konieczność pożyczenia i wydania dużych pieniędzy, które powinny przełożyć się na obniżkę kosztów produkcji produktów cleantech na naszym kontynencie - uważa Marcin Korolec, były minister środowiska, prezes Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych oraz Instytutu Zielonej Gospodarki.
Rok ten przyniósł wyjątkową dynamikę wydarzeń w PreZero, a także w kluczowych obszarach dla branży gospodarki odpadami w Polsce.
Ponad 200 prelegentów i przeszło 1200 uczestników wzięło udział w Kongresie Społeczno-Gospodarczym Polska Moc Biznesu 2024, który odbył się na PGE Narodowym.
Muzeum Gazowni Warszawskiej to niezwykła przestrzeń, gdzie przeszłość i przyszłość przenikają się, tworząc inspirujące środowisko dla wydarzeń biznesowych i konferencji. Zlokalizowane w zabytkowym budynku dawnej aparatowni i tłoczni gazu, Muzeum zostało starannie odrestaurowane, aby oddać ducha epoki, zachowując jednocześnie pełną funkcjonalność nowoczesnej przestrzeni.
Już w najbliższych dniach w Tbilisi może dojść do zaostrzenia kryzysu politycznego. Tymczasem Rosja dociska separatystyczną Abchazję, mieszkańcy pozostali bez prądu i bez wynagrodzeń.
Firma może rozliczyć wydatki na wyżywienie zapewniane współpracującym z nią przedstawicielom kontrahentów. Z kosztów trzeba natomiast wyrzucić prezenty.
Mija rok pracy koalicji. Przedsiębiorcy liczyli na więcej, ale doceniają niektóre jego działania. Niezmiennie domagają się wicepremiera koordynującego działania gospodarcze rządu.
Rozczarowanie. Tak biznes i eksperci kwitują pierwszy rok rządu Donalda Tuska, choć rozumieją, że miał on pod górkę.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas