W internecie pojawiło się nagranie, na którym słychać, jak personel pokładowy najwyraźniej kpi z pasażerów podczas weekendowego lotu. Przewoźnik z Hongkongu po wewnętrznym dochodzeniu przeprosił za wywołanie „powszechnego niepokoju”. Chińskie media państwowe twierdziły, że linia lotnicza „patrzy z góry na Chińczyków kontynentalnych” – informuje BBC.
Czytaj więcej
Od środy, 1 marca, do końca miesiąca cztery linie lotnicze z Hongkongu rozdadzą 80 tysięcy biletów lotniczych. Każdy z nich umożliwia bezpłatną podróż do tej byłej brytyjskiej kolonii.
Jeden z pasażerów podróżujący z Chengdu do Hongkongu oskarżył personel pokładowy o szydzenie z pasażerów, którzy omyłkowo poprosili po angielsku o „dywan” zamiast „koca”. W klipie audio można usłyszeć śmiech stewardesy, która mówi swoim kolegom: „Jeśli nie możesz powiedzieć koc po angielsku, to go nie dostaniesz. Dywan jest na podłodze”.
Incydent wywołał falę krytyki w mediach społecznościowych w Chinach, a niektórzy internauci wzywali do bojkotu Cathay Pacific. Szef administracji Hongkongu, John Lee, powiedział, że incydent „zranił uczucia rodaków zarówno w Hongkongu jak i na kontynencie”.
Czytaj więcej
Ponad jedna trzecia pilotów linii lotniczych nie może nadal pracować z powodu pandemii - wynika z kolejnej ankiety. Poprawa jest nieduża, rok temu ponad połowa tych fachowców była uziemiona.