Linie lotnicze zwolniły pracowników, za naśmiewanie się z pasażerów

Linie lotnicze Cathay Pacific Airways zwolniły trzy stewardessy po złożeniu skargi przez pasażerów. Kobiety miały dyskryminować pasażerów nieanglojęzycznych.

Publikacja: 24.05.2023 17:34

Linie lotnicze zwolniły pracowników, za naśmiewanie się z pasażerów

Foto: Adobe Stock

W internecie pojawiło się nagranie, na którym słychać, jak personel pokładowy najwyraźniej kpi z pasażerów podczas weekendowego lotu. Przewoźnik z Hongkongu po wewnętrznym dochodzeniu przeprosił za wywołanie „powszechnego niepokoju”. Chińskie media państwowe twierdziły, że linia lotnicza „patrzy z góry na Chińczyków kontynentalnych” – informuje BBC.

Czytaj więcej

Hongkong rozdaje bilety lotnicze. Na razie dla wybranych

Jeden z pasażerów podróżujący z Chengdu do Hongkongu oskarżył personel pokładowy o szydzenie z pasażerów, którzy omyłkowo poprosili po angielsku o „dywan” zamiast „koca”. W klipie audio można usłyszeć śmiech stewardesy, która mówi swoim kolegom: „Jeśli nie możesz powiedzieć koc po angielsku, to go nie dostaniesz. Dywan jest na podłodze”.

Incydent wywołał falę krytyki w mediach społecznościowych w Chinach, a niektórzy internauci wzywali do bojkotu Cathay Pacific. Szef administracji Hongkongu, John Lee, powiedział, że incydent „zranił uczucia rodaków zarówno w Hongkongu jak i na kontynencie”.

Czytaj więcej

Piloci linii lotniczych nadal uziemieni przez pandemię

Dyrektor generalny linii lotniczej Ronald Lam przeprosił za incydent i powiedział, że osobiście nadzoruje grupę zadaniową, która prowadzi przegląd kodeksu postępowania firmy. Cathay Pacific, największy przewoźnik Hongkongu, został mocno dotknięty surowymi przepisami kwarantanny i zamknięciem granic w związku z pandemią Covid-19, co doprowadziło do masowych redukcji zatrudnienia w 2020 r. w szczytowym momencie pandemii. Linia lotnicza nie może sobie pozwolić na żaden bojkot ani niezadowolenie władz w Pekinie - uważa Greg Waldron, który zajmuje się przemysłem lotniczym w internetowym serwisie lotniczym FlightGlobal. „Cathay w dużej mierze polega na Chinach, które są kluczowym rynkiem dla firmy zarówno w przypadku podróży przychodzących do Hongkongu, jak i ruchu tranzytowego dla całej sieci Cathay” – powiedział BBC.

Linia lotnicza zapewne wyciągnęła konsekwencje z tego co przydarzyło się takim markom jak H&M, Nike, Adidas i Puma, które odczuły ciężar napędzanych przez media społecznościowe reakcji w Chinach na „niewrażliwość kulturową” lub kontrowersje polityczne. „Każdy, kto obraża Chińczyków, powinien przygotować się na zapłacenie ceny” - powiedziała rzeczniczka chińskiego MSZ Hua Chunying w 2021 r., zapytana o zachodnie firmy, które stanęły w obliczu bojkotu po wyrażeniu zaniepokojenia domniemanymi naruszeniami praw człowieka w prowincji Sinciang.

W internecie pojawiło się nagranie, na którym słychać, jak personel pokładowy najwyraźniej kpi z pasażerów podczas weekendowego lotu. Przewoźnik z Hongkongu po wewnętrznym dochodzeniu przeprosił za wywołanie „powszechnego niepokoju”. Chińskie media państwowe twierdziły, że linia lotnicza „patrzy z góry na Chińczyków kontynentalnych” – informuje BBC.

Jeden z pasażerów podróżujący z Chengdu do Hongkongu oskarżył personel pokładowy o szydzenie z pasażerów, którzy omyłkowo poprosili po angielsku o „dywan” zamiast „koca”. W klipie audio można usłyszeć śmiech stewardesy, która mówi swoim kolegom: „Jeśli nie możesz powiedzieć koc po angielsku, to go nie dostaniesz. Dywan jest na podłodze”.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Transport
Katastrofa w Baltimore. Zerwane łańcuchy dostaw, koncerny liczą straty
Transport
Nowy zarząd Portu Gdańsk. Wiceprezes z dyplomem Collegium Humanum
Transport
Spore różnice wartości inwestycji w branżach
Transport
Taksówkarze chcą lepiej zarabiać. Będzie strajk w Warszawie
Transport
Trzęsienie ziemi w Boeingu. Odchodzą dwaj prezesi