Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 19.09.2025 18:42 Publikacja: 25.12.2022 17:46
Foto: Alessia Pierdomenico/Bloomberg
Czy polskie władze, obojętne z jakiej opcji politycznej zdecydują się na takie posunięcie? Jak na razie nic na to nie wskazuje. Włoskie srebra rodowe czyli Alitalia/ITA są wyraźnie mniej cenne, niż jest to w przypadku Polski i LOTu.
Linia, która jest praktycznie Alitalią tyle, że ze zmienioną nazwą jest we Włoszech postrzegana jako narodowy symbol i wchłonęła w ciągu ostatnich 14 lat ponad 10 mld euro z pomocy publicznej. Zmieniali się jej prezesi, zapowiadano prywatyzację. Tyle, że zazwyczaj od niej odstępowano, bo protestowała prawica, ale nawet i rządy liberalne nie były chętne przystać na zmianę właściciela, zwłaszcza zagranicznego.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
– PKP Intercity podjęło decyzję, która otwiera zupełnie nowy rozdział w historii polskiej kolei dalekobieżnej. D...
Zamknięcie przez Polskę granicy z Białorusią utrudnia chiński eksport. Jechało tędy 90 proc. transportów kolejow...
W dwa tygodnie po podpisaniu umowy LOT-u z Airbusem o dostawach 40 samolotów A220 firmy zaczęły rozmawiać o konk...
Spółka koncentruje się obecnie na zahamowaniu dalszego spadku udziałów w rynku kolejowych przewozów towarowych,...
Zmiany zwyczajów Polaków, rosnąca siatka oraz zmiany we flocie powodują, że LOT rośnie szybciej niż konkurencja....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas