Najsłabsze linie lotnicze znikną tej zimy. Pierwsze zbankrutowały. Kto następny?

Mniejsze linie lotnicze z Europy Środkowej i Wschodniej boleśnie odczują niekorzystne efekty wojny w Ukrainie. -Dla przewoźników z Polski, Mołdawii, Rumunii, Bułgarii i Czech jest to dla nich kolejny kryzys, tracą ruch, bo zniknęły ważne rynki uważa Alex Irving z brytyjskiej Sanford C. Bernstein.

Publikacja: 12.09.2022 15:37

Najsłabsze linie lotnicze znikną tej zimy. Pierwsze zbankrutowały. Kto następny?

Foto: Adobe Stock

Kryzys na wschodzie spowodował zamknięcie dla 3,3 proc. całego europejskiego ruchu lotniczego i 0,8 proc. światowego. Najbardziej ucierpiały z tego powodu Cypr, Polska,Turcja,oraz Bułgaria, które straciły odpowiednio 12, 10, 8, 7 oraz 5 proc. swojego ruchu.

Najsłabszym z nich , przewoźnikom czeskim, bułgarskim i rumuńskim, oraz mołdawskim grozi bankructwo jeszcze tej zimy - uważa Irving. I wszystko wskazuje, że ma rację. W ostatnim tygodniu zakończył operacje rumuński Blue Air, czeskie Czech Airlines pozostają w stanie upadłości, a ich samoloty pozostają na ziemi na lotnisku w Pradze. Air Moldova nie lata, chociaż w miniony weekend przewoźnik zapowiedział „rychłe” wznowienie lotów, ale tylko do Moskwy.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Transport
Zagraniczne samoloty miały pójść w odstawkę. Rosjanie przyznają: to się nie uda
Transport
Drastyczna decyzja Wizz Aira. Żegnajcie Emiraty. Teraz Europa Środkowa będzie najważniejsza
Transport
Ryanair przeprosił się z Modlinem. W tle groźni rywale
Transport
Rosyjska lotnicza ruletka. Przestrzeń powietrzna coraz bardziej niebezpieczna
Transport
LOT wycenił koszty powrotu na Ukrainę. To wydatek setek milionów dolarów
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama