Najsłabsze linie lotnicze znikną tej zimy. Pierwsze zbankrutowały. Kto następny?

Mniejsze linie lotnicze z Europy Środkowej i Wschodniej boleśnie odczują niekorzystne efekty wojny w Ukrainie. -Dla przewoźników z Polski, Mołdawii, Rumunii, Bułgarii i Czech jest to dla nich kolejny kryzys, tracą ruch, bo zniknęły ważne rynki uważa Alex Irving z brytyjskiej Sanford C. Bernstein.

Publikacja: 12.09.2022 15:37

Najsłabsze linie lotnicze znikną tej zimy. Pierwsze zbankrutowały. Kto następny?

Foto: Adobe Stock

Kryzys na wschodzie spowodował zamknięcie dla 3,3 proc. całego europejskiego ruchu lotniczego i 0,8 proc. światowego. Najbardziej ucierpiały z tego powodu Cypr, Polska,Turcja,oraz Bułgaria, które straciły odpowiednio 12, 10, 8, 7 oraz 5 proc. swojego ruchu.

Najsłabszym z nich , przewoźnikom czeskim, bułgarskim i rumuńskim, oraz mołdawskim grozi bankructwo jeszcze tej zimy - uważa Irving. I wszystko wskazuje, że ma rację. W ostatnim tygodniu zakończył operacje rumuński Blue Air, czeskie Czech Airlines pozostają w stanie upadłości, a ich samoloty pozostają na ziemi na lotnisku w Pradze. Air Moldova nie lata, chociaż w miniony weekend przewoźnik zapowiedział „rychłe” wznowienie lotów, ale tylko do Moskwy.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
CPK przyspieszy wypłatę odszkodowań za wywłaszczenia
Transport
Dassault Aviation ma co robić. Rafale Marine dla Indii
Transport
Spirit AeroSystems wraca do Boeinga, ale Airbus przejmie dział cywilny
Transport
Chiny chcą się porozumieć z USA. Cła Donalda Trumpa biją w ich linie lotnicze
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Transport
Rosjanie przestali kupować nowe auta. Są za drogie, jakość szwankuje, a strach narasta