Rosyjski przewoźnik kwitnie. Szef Aerofłotu przedstawił Putinowi wielkie plany

Dzięki potężnej kroplówce z Kremla, Aerofłot ma osiągnąć w tym roku wzrost przewozów, mimo że sankcje wykluczyły go z bardzo wielu zagranicznych kierunków. W planach szef linii ma też zakup 323 nowych rosyjskich maszyn oraz zatrudnienie 3,5 tysiąca nowych pilotów.

Publikacja: 26.08.2022 17:04

Rosyjski przewoźnik kwitnie. Szef Aerofłotu przedstawił Putinowi wielkie plany

Foto: AFP

Dyrektor Aerofłotu Siergiej Aleksandrowski pochwalił się na Kremlu, że dzięki dotacjom od rządu (około 50 mld rubli) wielkość przewozów lotniczych wzrośnie w tym roku.

Szef linii zauważył, że chociaż 11 południowych lotnisk pozostaje zamkniętych, Aerofłot przeorientował popyt. „Teraz latamy do 111 kierunków, czyli o 18 więcej niż w 2021 roku” – podkreślił.

Czytaj więcej

Były wiceprezes Aerofłotu idzie do więzienia

Skąd taki cud przy zachodnich sankcjach, które uniemożliwiają rosyjskim liniom latanie do Unii, USA, Kanady, Japonii, Australii, Norwegii, Szwajcarii?

Aeroflot zwiększył liczbę lotów w Rosji. Na przykład na trasie Moskwa - Petersburg z 31 lotów dziennie do 45, do Soczi z 15 do 25, do Mineralnych Wód z 2 do 8. Nie wiadomo jakie obłożenie mają te loty.

Dyrektor oświadczył też, że Aerofłot zamierza w najbliższych latach powiększyć flotę o samoloty krajowe. Planuje zakontraktowanie 323 rosyjskich samolotów:

73 Suchoj Superjet, 210 MS-21 i 40 Tu-214.

Czytaj więcej

Aerofłot chowa papier toaletowy. „Żeby pasażerowie nie wynieśli”

„Są to znaczące liczby i będą oczywiście wymagały od nas dodatkowych zasobów. Do tego programu konieczne będzie zwiększenie i przyciągnięcie dodatkowych pilotów w liczbie około 3,5 tysiąca. Będzie to również wymagało zakupu ośmiu symulatorów lotu - powiedział Aleksandrowski.

Te fantastyczne liczby nie mają jednak nic wspólnego z rzeczywistością. Po pierwsze rosyjscy piloci, kto tylko mógł, dawno już znaleźli sobie nową pracę w zagranicznych liniach, najczęściej azjatyckich, gdzie mają dużo lepsze warunki zatrudnienia i wyższe płace. Skąd wziąć 3,5 tysiąca pilotów w takiej sytuacji? Tego szef Aerofłotu nie wyjaśnił.

Po drugie rosyjskie maszyny średnio w 70-80 procentach składane są z zagranicznych części, podzespołów, aparatury i wyposażenia. Sankcje odcięły rosyjski przemysł lotniczy od importu.

Już do napaści Rosji na Ukrainę produkcja SSJ-100 kulała. Większość zagranicznych linii wycofała kupione maszyny z użytkowania lub zrezygnowała z zakupów ze względu na liczbę awarii. Teraz produkcja stoi z braku zagranicznych części.

Czytaj więcej

Aerofłot zacznie demontować samoloty, by mieć części zamienne

Pierwszy egzemplarz MS-21 miał trafić do odbiorcy w końcu 2022 r. Z braku zachodnich komponentów, zakłady Irkut muszą czekać na rosyjskie podzespoły. A te mają być nie wcześniej niż w 2025 roku.

Jeżeli chodzi o Tu-214, to przez 20 lat zakłady w Kazaniu wyprodukowały ich… 22. Jeden samolot na rok.

Siergiej Aleksandrowski zauważył, że „mimo przewidywanego wzrostu kosztów transportu pasażerskiego w 2022 roku ceny biletów nie uległy zmianie. A nawet w porównaniu z 2021 rokiem koszty transportu zmalały o 10 procent.”

29 czerwca linie lotnicze grupy Aerofłot otrzymają dotację w wysokości 49,9 mld rubli jako częściową rekompensatę kosztów lotów krajowych. Pozostałe 19 linii rosyjskich dostanie także wsparcie z Kremla. Wyniesie ono łącznie dla wszystkich tych linii około 19 razy mniej niż dostał Aerofłot ( 2,5 mld rubli).

Dyrektor Aerofłotu Siergiej Aleksandrowski pochwalił się na Kremlu, że dzięki dotacjom od rządu (około 50 mld rubli) wielkość przewozów lotniczych wzrośnie w tym roku.

Szef linii zauważył, że chociaż 11 południowych lotnisk pozostaje zamkniętych, Aerofłot przeorientował popyt. „Teraz latamy do 111 kierunków, czyli o 18 więcej niż w 2021 roku” – podkreślił.

Pozostało 91% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Koniec z biznesowymi lotami rosyjskich oligarchów w UE. Bruksela rozszerzyła sankcje
Transport
Jak zmniejszyć ryzyko zakłóceń w podróżach lotniczych? To będzie trudne lato
Transport
Ładowarek elektrycznych samochodów jak nie było, tak nie ma
Transport
Bilety kolejowe coraz częściej kupujemy przez internet
Akcje Specjalne
Firmy chcą działać w sposób zrównoważony
Transport
P.O. prezesa PKP Cargo pod lupą KNF. Kupował akcje niezgodnie z prawem?
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży