Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 15.12.2024 13:48 Publikacja: 04.07.2022 14:43
Foto: easyJet
Nieoficjalnie jest oczywiste, że jest to pierwsza ofiara obecnego chaosu na lotniskach i kompletnej bezradności przewoźników, którzy nie są w stanie funkcjonować w sytuacji, kiedy brakuje personelu naziemnego, ale i nie ma wystarczającej liczby pracowników pokładu.
W fatalnej sytuacji znaleźli się już wszyscy europejscy przewoźnicy, ale żadna linia nie odwołała tak wielu lotów, jak właśnie brytyjski niskokosztowy przewoźnik. W dodatku easyJet robił to z minimalnym wyprzedzeniem, więc pasażerowie najczęściej już byli na lotniskach, kiedy okazywało się że ich rejs został odwołany. Sporo o tym można przeczytać w mediach społecznościowych i „wersal” to to nie jest. Jako „normalne” postrzegano opóźnienia lotów o kilka godzin, ale nie brakowało i nadal nie brakuje dramatycznych sytuacji, kiedy pasażerowie koczują na lotniskach ponad dobę.
Polska potrzebuje Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jesienią 2032 roku na CPK wyląduje pierwszy samolot – powiedział w w Radiu Zet Maciej Lasek, wiceminister infrastruktury i pełnomocnik rządu ds. CPK.
Największe ugrupowanie Parlamentu Europejskiego naciska władze UE na poluzowanie planowanego na 2035 r. zakazu sprzedaży aut spalinowych oraz planowanych limitów emisji spalin.
Hucznie ogłoszony program Kremla zastąpienia zagranicznych samolotów pasażerskich własną produkcją okazał się wydmuszką. Od początku agresji Putina na Ukrainę rosyjski przemysł lotniczy był w stanie wyprodukować 7 samolotów ze 108, które obiecał narodowi Putin.
Strajkują robotnicy jednej z największych państwowych placów budowy w Rosji – autostrady z Moskwy do Jekaterinburga na Uralu. Od kilku miesięcy nie dostają pensji, bo nie płaci im rosyjski odpowiednik GDDKiA. Budowa nowej autostrady jest osobiście nadzorowana przez Putina.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
W nowym rozkładzie jazdy 2024/2025 wchodzącym w życie w sobotę 15 grudnia kolej zapowiada rekordowe czasy przejazdów, więcej połączeń, wygodniejsze pociągi. Kilka miast straci jednak dostęp do pendolino.
Pięć tanich linii lotniczych – Ryanair, Vueling, easyJet, Norwegian i Volotea – zostało ukaranych w Hiszpanii łączną kwotą 179 mln euro za stosowanie nieuczciwych praktyk. Najwięcej zapłacić musi Ryanair.
W sierpniu z usług Kraków Airport skorzystało 1,1 miliona pasażerów, co stanowiło wzrost o 20 procent w stosunku do sierpnia 2023 roku. Tym samym był to rekordowy miesiąc w historii tego lotniska. Poprzedni rekord padł w lipcu, kiedy pasażerów było 1,07 miliona.
Od 15 listopada linia lotnicza EasyJet zaoferuje pasażerom podróże z portu Kraków-Balice do angielskiego Birmingham. Na lotnisku zadebiutowały też dwie linie znad Zatoki Perskiej: Jazeera Aiways i Air Arabia.
Rząd Hiszpanii ukarał cztery niskokosztowe linie lotnicze za pobieranie od pasażerów pieniędzy za możliwość zabrania na pokład samolotu bagażu podręcznego. - Ryanair, Easyjet, Vueling i Volotea - w sumie muszą zapłacić 150 milionów euro.
Dwie największe tanie linie lotnicze w Europie znacznie zwiększyły emisję dwutlenku węgla, przekraczając wyniki sprzed pandemii - wynika z raportu organizacji Transport & Environment.
W ciągu ostatnich sześciu miesięcy rosyjscy hakerzy nasilili ataki na europejskie lotnictwo. Po zbliżeniu na linii Londyn-Kijów celują w Wielką Brytanię. Atakowane są samoloty lecące nad Bałtykiem, Morzem Śródziemnym i Morzem Czarnym.
Kilku dużych brytyjskich agentów internetowych zaapelowało do rządu o spowodowanie, żeby tak zwane tanie linie lotnicze przestały blokować im dostęp do swoich biletów. Ich zdaniem przewoźnicy powinni współpracować z nimi na zasadach uczciwej konkurencji.
Brytyjski easyJet zamówił 257 samolotów Airbusa w ramach rozbudowy floty. Do 2034 r. chce mieć ponad 450 samolotów. Ponadto zamierza podwoić zyski i wznawia wypłatę dywidendy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas