Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 19.10.2025 22:02 Publikacja: 14.05.2022 12:20
Foto: Bloomberg
Ponad 400 samolotów wydzierżawionych od zachodnich firm, o wartości prawie 10 miliardów dolarów, utknęło w Rosji, ponieważ zachodnie sankcje zmusiły leasingodawców do rozwiązania umów – informuje Reuters. Rosja zabroniła swoim liniom lotniczym zwrotu samolotów.
Aerofłot nie sprecyzował, od jakich firm samoloty były wydzierżawione. Jednak zakup mógłby być próbą utrzymania dobrych relacji z leasingodawcami poprzez skorzystanie ze zwolnienia z sankcji Unii Europejskiej wobec Rosji w odniesieniu do leasingu finansowego samolotów – które obejmują zakup po zakończeniu leasingu. Aby mieć pewność, że nadal będą mogli posiadać ważne świadectwa zdatności do lotu, a rosyjskie linie lotnicze będą mogły nadal z nich korzystać, rosyjskie władze przeniosły samolot do własnego rejestru – informuje Reuters.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Władimir Putin bardzo chciał, żeby kolejne spotkanie z Donaldem Trumpem obyło się w Moskwie. Miał ku temu kilka...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Amerykański regulator rynku lotniczego - Federalna Agencja Transportu zezwoliła Boeingowi na zwiększenie produkc...
Prezydent Donald Trump uważa, że rosyjska propozycja, by Elon Musk i jego firma zajmująca się budową tuneli — Th...
To efekt m.in. spadających przewozów towarowych po polskich torach. Maleje popyt w Europie Zachodniej, trwa wojn...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Amerykanie są o krok od wprowadzenia ograniczeń w ruchu lotniczym USA-Chiny. A Donald Trump otwarcie mówi o bli...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas