Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 06.07.2025 12:08 Publikacja: 23.04.2022 18:38
Aeroflot
Foto: Bloomberg
Amerykańską kategorię I ma większość krajów z rozwiniętym transportem lotniczych, w tym wszystkie kraje UE.
Wcześniej Unia Europejska wpisała 21 rosyjskich przewoźników na „czarną listę”, jako niespełniających międzynarodowych wymogów. Chodziło przede wszystkim o brak możliwości wiarygodnego serwisowania samolotów, których Rosjanie nie mogą pozyskać z powodu nałożonych sankcji. O to samo chodzi teraz Amerykanom. Żadna rosyjska linia lotnicza nie ma teraz prawa lądowania na amerykańskich lotniskach, ani nie może korzystać z przestrzeni powietrznej tego kraju. Nie mogą one także używać kodów rezerwacyjnych linii partnerskich. Aerofłot i S7 były w przeszłości członkami globalnych sojuszy lotniczych — odpowiednio SkyTeam i Oneworld. Po rosyjskiej inwazji na Ukrainę obie linie zostały z nich usunięte. W SkyTeam liderami są Delta Air Lines, Air France i KLM, w Oneworld British Airways i American Airlines.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Niespełna 1 mld zł. ma kosztować rozbudowa Lotniska im. Chopina w Warszawie. Z "nowego" Okęcia pasażerowie mają...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas