Lotnisko Chopina: Air Canada Rouge będzie latać na trasie Toronto-Warszawa

15 czerwca na warszawskim lotnisku Chopina pierwszy raz wyląduje samolot niskobudżetowego przewoźnika Air Canada Rouge, którym linia będzie obsługiwała połączenia Warszawa - Toronto.

Aktualizacja: 14.06.2016 14:32 Publikacja: 14.06.2016 14:18

Lotnisko Chopina: Air Canada Rouge będzie latać na trasie Toronto-Warszawa

Foto: Bloomberg

Rozkładowo Boeing 767-300 w kanadyjskich barwach powinien wylądować o 8.15 rano i odlecieć po niespełna 2 godzinach.

Wiadomo już, że Kanadyjczycy do końca lata będą latali cztery razy w tygodniu na trasie z Warszawy do Toronto. Na tej samej trasie lata również, i to przez cały rok, LOT. Air Canada Rouge otworzył także połączenia do Glasgow, Pragi, i Budapesztu oraz Londynu. Warszawa była piąta i ostatnia na liście europejskiej ekspansji Kanadyjczyków. Łącznie linia lata na 11 lotnisk europejskich.

Różnica w cenach biletów na przeloty LOT-em i Rougem nie jest duża. W Locie podczas promocji trafiają się bilety w klasie ekonomicznej po około1,9 tys. złotych. W Rouge'u - we wtorek, 14 czerwca, można było kupić taki przelot na koniec sierpnia płacąc 2,1 tys. złotych. — Poziom rezerwacji jest bardzo zadowalający - powiedział „Rzeczpospolitej" Calin Rovinescu, prezes Grupy Air Canada, właściciela Rouge'a.

Czemu kanadyjski przewoźnik nie zdecydował się na latanie między Warszawą a Montrealem, skoro do Toronto z Warszawy lata już LOT? - Robiliśmy analizy i wynikało z nich, że na przeloty na trasie Toronto - Warszawa jest duży popyt właśnie latem. Na rejsach do Montrealu już nie ma takiego zainteresowania - mówił Rovinescu.

Dla polskich pasażerów oferta Rouge'a może być interesująca jako możliwość podróży na Karaiby, dokąd Kanadyjczycy mają rozbudowaną siatkę właśnie z Toronto. Tyle, że akurat Karaiby w sezonie letnim w Polsce nie mają wielu zwolenników. Może być to także szansa na loty na zachodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych. Dla Kanadyjczyków to niedroga oferta przelotu do Polski.

Rouge, to linia niskokosztowa. Na pokładzie jest dość ciasno, za posiłki na krótkich rejsach trzeba płacić (na trasach europejskich jedzenie i napoje bezalkoholowe są bezpłatne), nie ma też bezpłatnego systemu rozrywki pokładowej - takiego jak w maszynach Air Canada, chociaż można skorzystać z bezpłatnej aplikacji na smartfony którą ładuje się przed boardingiem. Nie ma też gniazdek, do których można podłączyć laptopy, czy tablety. Jest natomiast sporo miejsca na bagaż podręczny.

Luźniej jest z przodu maszyny w droższej klasie Premium Rouge. Pasażerowie ją wybierający mają dostęp do gniazdek z prądem o napięciu 110V oraz porty USB. Mają także w cenie biletu wypożyczenie iPada, podczas gdy lecący z tyłu samolotu muszą za to zapłacić 10 dolarów.

Atrakcją i to już w obydwu klasach są z pewnością oryginalne i w dobrym guście mundury personelu pokładowego.

Transport
Duża awaria systemu e-Toll. Kierowcy w całym kraju zgłaszają problemy
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Transport
Polskie tiry ostro hamują. Przewoźnikom zaciska się pętla zadłużenia
Transport
Wygrana Trumpa wyhamuje rynek samochodów elektrycznych
Transport
Rusza plan rozbudowy autostrady A2. „Skomplikowana czasowa organizacja ruchu”
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Transport
Huti atakują nawet samoloty. Linie lotnicze omijają Morze Czerwone
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni