Reklama
Rozwiń
Reklama

Rotterdam rozbierze zabytkowy most dla Jeffa Bezosa i jego jachtu

Rotterdam potwierdził, że zdemontuje historyczny most, aby z portu mógł wypłynąć superjacht zbudowany dla założyciela Amazona, Jeffa Bezosa. Słynny most De Hef „stoi na drodze” jachtu założyciela Amazona, który jest budowany w lokalnej stoczni w Alblasserdamie.

Publikacja: 03.02.2022 13:02

Most De Hef w Rotterdamie

Most De Hef w Rotterdamie

Foto: Adobe Stock

Most De Hef lub Koningshavenbrug to wyłączony z eksploatacji stalowy, kolejowy most podnoszony nad basenem portowym Koningshaven w Rotterdamie. Został otwarty w 1877 roku jako most obrotowy, a w latach 1925–1927 został przebudowany na most podnoszony. Most został ciężko uszkodzony podczas niemieckich nalotów na Rotterdam w 1940 r., ale po wojnie został odbudowany. Od 1993 nie jest już używany jako most kolejowy, ale został zachowany jako zabytek i wpisany do rejestru w 2000 roku. De Hef jest największym i najbardziej znanym mostem podnoszonym w Holandii, a także jednym z symboli Rotterdamu.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Wielkie przejęcie na rynku taksówek w Polsce. Łączą się dwie popularne sieci
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Transport
RegioJet nie chce wojny z PKP Intercity
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Reklama
Reklama