Reklama

Mostostal Warszawa chce wrócić na drogi

Mimo trudnego rynku grupa systematycznie poprawia wyniki. Liczy, że pod koniec roku zakończy się marazm w segmencie inwestycji infrastrukturalnych.

Publikacja: 18.09.2016 20:01

Foto: Fotorzepa, Maciej Kaczanowski

W I półroczu, kiedy cały rynek budowlany w Polsce skurczył się o kilkanaście procent, przychody grupy wzrosły o 27 proc., do ponad 730 mln zł, a rentowność brutto ze sprzedaży z 7,7 do 9,6 proc. Jednocześnie wartość portfela zamówień Mostostalu Warszawa systematycznie się obniża – na koniec czerwca br. było to 1,7 mld zł wobec 2,2 mld zł na koniec 2015 r.

– Wydaje się, że w II połowie br. utrzymamy pozytywny trend z dobrego I półrocza i cały 2016 rok zamkniemy dobrym wynikiem – ocenia Andrzej Goławski, prezes Mostostalu Warszawa. Będzie to trzeci z rzędu rok dodatnich wyników. W latach 2011–2013 grupa ponosiła dotkliwe straty (m.in. z powodu feralnych kontraktów drogowych), a przed bankructwem uchronił ją zastrzyk gotówki od głównego akcjonariusza, hiszpańskiego koncernu Acciona. Goławski stanął na czele Mostostalu Warszawa w listopadzie ub.r. – wcześniej był związany z Budimeksem.

– Spadek wartości portfela to pochodna sytuacji na rynku. O jego sile stanowią duże zamówienia infrastrukturalne, a tych brakuje – mówi Goławski. – Przy obecnej wartości portfela zamówień odczuwamy komfort, jeśli chodzi o przyszłoroczne przychody. Oczywiście grupa jest zaprojektowana tak, by mieć portfel na poziomie 1,5–2 mld zł rocznie, i nad tym będziemy pracować – dodaje.

Fundamentem portfela (około 50 proc. udziału) jest kontrakt na rozbudowę elektrowni w Opolu. Działalność grupy jest zdywersyfikowana: poza energetyką obejmuje także budownictwo kubaturowe i przemysłowe.

– Do tego zamierzamy ponownie zacząć aktywnie działać w segmencie budownictwa infrastrukturalnego – podkreśla Goławski. – Liczymy, że rynek zamówień wkrótce się odblokuje. Zapowiedzi GDDKiA są nie tylko optymistyczne, ale też dają nadzieję, ze IV kwartał br. będzie przełomowy. Nasza spółka jest zakwalifikowana praktycznie do każdego z rozpisanych w zeszłym roku – i dotąd nierozstrzygniętych – przetargów, szykujemy się do ostrej akcji ofertowej – dodaje prezes Mostostalu.

Reklama
Reklama

Wywiad z Andrzejem Goławskim w poniedziałkowym „Parkiecie"

Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Transport
Linia metra M2 zostanie przedłużona. Trzy nowe stacje w Ursusie
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama