Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 18.09.2016 20:01 Publikacja: 18.09.2016 20:01
2 zdjęcia
ZobaczFoto: Fotorzepa, Maciej Kaczanowski
W I półroczu, kiedy cały rynek budowlany w Polsce skurczył się o kilkanaście procent, przychody grupy wzrosły o 27 proc., do ponad 730 mln zł, a rentowność brutto ze sprzedaży z 7,7 do 9,6 proc. Jednocześnie wartość portfela zamówień Mostostalu Warszawa systematycznie się obniża – na koniec czerwca br. było to 1,7 mld zł wobec 2,2 mld zł na koniec 2015 r.
– Wydaje się, że w II połowie br. utrzymamy pozytywny trend z dobrego I półrocza i cały 2016 rok zamkniemy dobrym wynikiem – ocenia Andrzej Goławski, prezes Mostostalu Warszawa. Będzie to trzeci z rzędu rok dodatnich wyników. W latach 2011–2013 grupa ponosiła dotkliwe straty (m.in. z powodu feralnych kontraktów drogowych), a przed bankructwem uchronił ją zastrzyk gotówki od głównego akcjonariusza, hiszpańskiego koncernu Acciona. Goławski stanął na czele Mostostalu Warszawa w listopadzie ub.r. – wcześniej był związany z Budimeksem.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Źle wybrana lokalizacja, niedoszacowane koszty budowy, brak centrum zarządzania projektem, wreszcie ingerencja p...
Panamskie władze zaostrzyły politykę rejestracji statków handlowych. Panamska bandera stała się niedostępna dla...
Ponad 3 tysiące zatrudnionych w wojskowej części Boeinga głosowało za strajkiem. Odrzucili w całości nowy cztero...
Pierwsza połowa roku, mimo poważnych turbulencji geopolitycznych, była dla większości przewoźników europejskich...
Prośbą, groźbą i wieloma obietnicami prezes Embraera Francisco Gomes Neto zdołał wywalczyć zniesienie zaporowych...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas