Reklama

Firmy transportowe obawiają się nowych regulacji

Przewoźnicy drogowi krytykują pośpiech i rozwiązania zawarte w ustawie mającej ograniczyć walkę z szarą strefą.

Aktualizacja: 08.01.2017 21:22 Publikacja: 08.01.2017 20:57

Firmy transportowe obawiają się nowych regulacji

Foto: Bloomberg

Firmy transportowe obawiają się, że wejście w życie projektowanej ustawy o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów, której celem jest walka z szarą strefą na rynku paliw, tytoniu i alkoholu, mocno utrudni lub wręcz uniemożliwi ich działalność. Polska Izba Spedycji i Logistyki stwierdza wprost, że jest przeciwna wprowadzaniu nowych przepisów.

– Dodatkowe koszty działalności, groźba utraty przewożonego mienia i środka transportu oraz olbrzymie kary przewidziane dla kierowców przewożących towary (...) są rozwiązaniem niezgodnym z ustawą zasadniczą – stwierdza Marek Tarczyński, przewodniczący rady PISiL.

Ogólnopolski Związek Pracodawców Transportu Drogowego postuluje m.in. o ograniczenie ilości osób i podmiotów zaangażowanych w monitoring ładunków. Z kolei Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce protestuje przeciwko pominięciu etapu konsultacji społecznych na etapie prac rządowych. Jego zdaniem to nie sprzyja tworzeniu dobrego prawa.

Resort finansów informuje „Rz", że uwagi do projektu ustawy dotyczą zarówno wątpliwości natury informatycznej, jak i interpretacji projektowanych przepisów.

– W obecnie przygotowanym projekcie przewidziano sytuację, w której możliwe będzie odstąpienie od nałożenia kary pieniężnej, co czyni zadość wnioskom przedsiębiorców o złagodzenie wymiaru finansowego kary pieniężnej w przypadku ujawnienia naruszeń obowiązków – twierdzi resort finansów.

Reklama
Reklama

Dodaje, że projekt ustawy został już skierowany pod obrady Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Transport
Lotnisko w Gdańsku nie chciało chińskich skanerów bagażu. Jest wyrok w sprawie
Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama