Reklama

Bruksela nie zgadza się na fuzję dwóch stoczni koreańskich

Komisja Europejska nie zgodziła się na proponowane przez Hyundai Heavy Industries przejęcie Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering. Uznała, że powstanie światowego giganta stoczniowego zaszkodzi konkurencji, zwłaszcza w segmencie gazowców.

Publikacja: 14.01.2022 18:26

Bruksela nie zgadza się na fuzję dwóch stoczni koreańskich

Foto: energia.rp.pl

Hyundai był już jednym z największych na świecie podmiotów od budowy statków. Ogłosił chęć kupna rywala w 2019 r. częściowo po to, aby rozwiązać problem nadwyżki mocy produkcyjnych na świecie. W listopadzie 2019 wystąpił do pionu konkurencji UE o zatwierdzenie jego propozycji. Dotychczas zgodziły się na nią władze Chin, Singapuru i Kazachstanu — pisze Reuter.

Komisja Europejska uznała jednak, że ta transakcja stworzy największą na świecie firmę stoczniową o łącznym udziale 60 proc. w rynku, zostawiając klientom mały wybór dostawców. Jej zdaniem, doszłoby też do zmniejszenia konkurencji na światowym rynku budowy dużych jednostek transportu sprężonego gazu. Pandemia nie zaszkodziła popytowi na takie statki, perspektywy popytu na nie są bardzo dobre. Ponadto zainteresowane obie firmy nie przedłożyły Brukseli oficjalnej propozycji działań zaradczych, aby usunąć obawy dotyczące konkurencji.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Rośnie konkurencja na rynku kolejowym
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Transport
Wojna handlowa USA-Chiny: Donald Trump bierze się za lotnictwo
Transport
Unijny zakaz sprzedaży aut spalinowych do poprawki
Transport
PKP Intercity zapowiada więcej pociągów i krótsze czasy przejazdów
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Transport
Wizz Air rozpycha się na polskim rynku. Nowe samoloty nowe kierunki
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama