Reklama

Bruksela nie zgadza się na fuzję dwóch stoczni koreańskich

Komisja Europejska nie zgodziła się na proponowane przez Hyundai Heavy Industries przejęcie Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering. Uznała, że powstanie światowego giganta stoczniowego zaszkodzi konkurencji, zwłaszcza w segmencie gazowców.

Publikacja: 14.01.2022 18:26

Bruksela nie zgadza się na fuzję dwóch stoczni koreańskich

Foto: energia.rp.pl

Hyundai był już jednym z największych na świecie podmiotów od budowy statków. Ogłosił chęć kupna rywala w 2019 r. częściowo po to, aby rozwiązać problem nadwyżki mocy produkcyjnych na świecie. W listopadzie 2019 wystąpił do pionu konkurencji UE o zatwierdzenie jego propozycji. Dotychczas zgodziły się na nią władze Chin, Singapuru i Kazachstanu — pisze Reuter.

Komisja Europejska uznała jednak, że ta transakcja stworzy największą na świecie firmę stoczniową o łącznym udziale 60 proc. w rynku, zostawiając klientom mały wybór dostawców. Jej zdaniem, doszłoby też do zmniejszenia konkurencji na światowym rynku budowy dużych jednostek transportu sprężonego gazu. Pandemia nie zaszkodziła popytowi na takie statki, perspektywy popytu na nie są bardzo dobre. Ponadto zainteresowane obie firmy nie przedłożyły Brukseli oficjalnej propozycji działań zaradczych, aby usunąć obawy dotyczące konkurencji.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Transport
LOT rośnie szybciej niż konkurencja. Ale problemów nie brakuje
Transport
Wielkie zmiany w Lufthansie. Najważniejsze decyzje pod jednym dachem
Transport
Amerykanie znieśli sankcje na białoruską Belavię. Co to znaczy?
Transport
Samolot Enter Air wypadł z pasa na lotnisku w Balicach
Transport
Norweski przekręt. Flota cieni rejestrowana na firmę z Oslo
Reklama
Reklama