Białoruskie linie tną flotę. Pierwsze efekty sankcji

Narodowemu przewoźnikowi Białorusi, Belavii pozostało do obsługi tylko kilkanaście połączeń. Z tego większość, to rejsy do Rosji.

Publikacja: 05.12.2021 11:43

Białoruskie linie tną flotę. Pierwsze efekty sankcji

Foto: Adobe Stock

To powód, dla którego Belavia zdecydowała się oddać 15 z 30 samolotów, jakie ma w leasingu. Linia jest wśród 11 firm białoruskich objętych unijnymi sankcjami, ale ograniczenia, w tym zakaz przelotów nad unijną przestrzenią powietrzną zostały wprowadzone jeszcze w maju 2021, po tym jak władze białoruskie nakazały uprowadzenia samolotu Ryanaira lecącego z Aten do Wilna. Na pokładzie zarejestrowanej w Polsce maszyny był wtedy białoruski opozycjonista, Roman Pratasiewicz. Teraz sankcje zostały przedłużone, ponieważ Belavia zarabiała na wożeniu migrantów z Bliskiego Wschodu, których Białorusini potem wywozili na granice z Polską i Litwą.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Transport
Podróże na Bliski Wschód coraz bardziej ryzykowne
Transport
Indyjskie Dreamlinery zostały na ziemi do przeglądu
Transport
20-letnia prognoza Boeinga: mniejszy wzrost przewozu, ale popyt na samoloty skoczy
Transport
Salon lotniczy w Paryżu. W cieniu konfliktu i katastrofy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Transport
20-letnia prognoza Airbusa: liczba samolotów niemal się podwoi