Ten popularny operator współdzielonych jednośladów działa w ponad 300 miastach w 28 krajach, w tym w Polsce. Po akwizycji Tier stanie się liderem branży na kontynencie. W wyniku połączenia operować będzie bowiem łącznie w 400 aglomeracjach, oferując ćwierć miliona pojazdów – od rowerów (w tym elektrycznych), przez e-hulajnógi, po skutery.

Berliński Tier kupił 100 proc. udziałów niemieckiej grupy Nextbike. Wartości transakcji strony nie ujawniły. Transakcja kończy pewien etap na rynku mikromobilności. Nextbike był bowiem jednym z pionierów tzw. bike-sharingu na naszym kontynencie. Jego systemy wypożyczania rowerów zaczęły działać już w 2004 r., w większości jako jedyny operator dla miast. Lawrence Leuschner, współzałożyciel Tier Mobility, przekonuje, że teraz czas, by przenieść bike‑sharing na wyższy poziom, skłaniając więcej mieszkańców do rezygnacji z samochodów i oferując najbardziej zrównoważone rozwiązanie w zakresie mobilności.

Czytaj więcej

Na polski rynek rowerów na minuty wjadą światowi potentaci

Przejęcie Nextbike to kolejny krok w szybkim rozwoju Tier. Spółka w ciągu ostatnich 12 miesięcy rozszerzyła swoją obecność do 16 krajów w Europie i na Bliskim Wschodzie, wprowadzając swoje usługi m.in. w Polsce. Było to możliwe dzięki potężnym inwestorom wspierających ten startup. Są wśród nich m.in. SoftBank, Mubadala Capital czy White Star Capital, ale także polski fundusz Market One Capital.

Tier założony został w 2018 r. przez wspomnianego Leuschnera oraz dwóch jego partnerów biznesowych: Matthiasa Lauga i Juliana Blessina.