Reklama
Rozwiń
Reklama

Publiczna komunikacja jedzie z prądem, ale przyszłością jest wodór

Mocno przyspieszają inwestycje w ekologiczny publiczny transport. Zwłaszcza w miastach, gdzie już większość kupowanych autobusów ma napęd alternatywny.

Publikacja: 28.09.2021 21:00

Mocno przyspieszają inwestycje w ekologiczny publiczny transport

Mocno przyspieszają inwestycje w ekologiczny publiczny transport

Foto: adobestock / THINK b

Z najnowszego raportu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego i firmy JMK Analizy Rynku Transportowego wynika, że w pierwszych ośmiu miesiącach 2021 r. z prawie 400 nowo zarejestrowanych miejskich autobusów przeszło dwie trzecie miało napęd ekologiczny – elektryczny lub gazowy. To kolejne przyspieszenie rozbudowy niskoemisyjnej floty samorządów: w całym 2020 r. udział „zielonych" pojazdów wynosił 56 proc. Rozpędu nabiera zwłaszcza elektryfikacja miejskiego transportu autobusowego. Jeszcze dwa lata temu zakupy tego rodzaju pojazdów w łącznej liczbie nowych miejskich autobusów miały zaledwie 5-proc. udział.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Wielkie przejęcie na rynku taksówek w Polsce. Łączą się dwie popularne sieci
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Transport
RegioJet nie chce wojny z PKP Intercity
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Reklama
Reklama