Reklama
Rozwiń

Firmy leasingowe kupują więcej samolotów niż linie lotnicze

Firmy leasingu samolotów kupują teraz więcej maszyn niż linie lotnicze, które bardzo mocni odczuły zastój w kryzysie sanitarnym — uważa jeden z autorytetów w branży, Steven Udvar-Hazy.

Publikacja: 21.09.2021 12:39

Problemy na lotnisku w Las Palmas

Problemy na lotnisku w Las Palmas

Foto: Bloomberg

Giganci od wynajmowania samolotów mają lepszy dostęp do tańszego finansowania zakupów niż przewoźnicy, co jest kolejną konsekwencją zapaści w transporcie lotniczym — dodał na konferencji poświęconej ekonomii lotnictwa w Londynie. Przed pandemią na te firmy, które kupowały u Airbusa i Boeinga, a następnie wynajmowały samoloty użytkownikom przypadało 40-45 proc. dostaw nowych maszyn.

- Udział wynajmowanych samolotów, włącznie ze sprzedażą i leasingiem zwrotnym, leasingiem finansowym i operacyjnym, zwiększył się do ok. 60 proc. dostaw — powiedział Udvar-Hazy, który przyczynił się do powstania tego sektora zakładając w latach 70. International Lease Finance Corporation. — Niektóre firmy płaciły o 2 proc. mniej wobec ponad 4 proc. w przypadku niektórych dużych linii w Stanach i w Europie — dodał.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Transport
Armagedon na lotniskach Rosji. Lecą głowy na Kremlu
Transport
Będzie z czego budować CPK. PPL mają rekordowe zyski
Transport
Embraer nie poddał się w Europie po porażce w Locie. Wielkie zamówienie od SAS
Transport
Prezes PAŻP składa rezygnację. To początek gorącego lotniczego sezonu
Transport
Potężny atak hakerski na linię lotniczą. Wyciekły dane nawet 6 milionów klientów