Kryzys w Boeingu. Przewoźnicy apelują do regulatorów

Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) wezwało regulatorów ruchu lotniczego, aby skoordynowali wymogi techniczne i zasady powrotu do eksploatacji boeingi 737 MAX. Dzisiaj na świecie jest uziemionych 500 takich maszyn.

Aktualizacja: 27.06.2019 16:51 Publikacja: 27.06.2019 16:14

Kryzys w Boeingu. Przewoźnicy apelują do regulatorów

Foto: Adobe Stock

Najnowszy model Boeinga, który dla amerykańskiego koncernu miał być maszynką do zarabiania pieniędzy pozostaje uziemiony na całym świecie od 12 marca 2019 roku w następstwie dwóch katastrof - Lion Air w Indonezji i Ethiopian Airlines w Etiopii. Po uziemieniu Boeing został zobowiązany do zmienienia oprogramowania i poprawienia konstrukcji. Dla linii lotniczych niemożność używania tych maszyn wiąże się z potężnymi kosztami (wypożyczenie podobnej maszyny kosztuje 125 tys. dol. miesięcznie) i niedogodnościami wynikających z konieczności zmian w rozkładach lotów i odwołania niektórych rejsów. Prezesi przewoźników, w tym prezes LOT-u Rafał Milczarski, nie ukrywają, że będą się domagali od Boeinga odszkodowania.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Transport
NATO nie pojedzie koleją. Rail Baltica poważnie opóźniona
Transport
Pilot wywołał pożar w samolocie British Airways, bo pomylił lewą rękę z prawą
Transport
Wojna lotnicza? Bruksela grozi cłami Boeingowi
Transport
Uber ma kłopoty. Wyniki rozczarowały, najniższy wzrost od czasów pandemii
Transport
Donald Trump nie da pieniędzy na szybką kolej w Kalifornii