Kryzys w Boeingu. Przewoźnicy apelują do regulatorów

Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) wezwało regulatorów ruchu lotniczego, aby skoordynowali wymogi techniczne i zasady powrotu do eksploatacji boeingi 737 MAX. Dzisiaj na świecie jest uziemionych 500 takich maszyn.

Aktualizacja: 27.06.2019 16:51 Publikacja: 27.06.2019 16:14

Kryzys w Boeingu. Przewoźnicy apelują do regulatorów

Foto: Adobe Stock

Najnowszy model Boeinga, który dla amerykańskiego koncernu miał być maszynką do zarabiania pieniędzy pozostaje uziemiony na całym świecie od 12 marca 2019 roku w następstwie dwóch katastrof - Lion Air w Indonezji i Ethiopian Airlines w Etiopii. Po uziemieniu Boeing został zobowiązany do zmienienia oprogramowania i poprawienia konstrukcji. Dla linii lotniczych niemożność używania tych maszyn wiąże się z potężnymi kosztami (wypożyczenie podobnej maszyny kosztuje 125 tys. dol. miesięcznie) i niedogodnościami wynikających z konieczności zmian w rozkładach lotów i odwołania niektórych rejsów. Prezesi przewoźników, w tym prezes LOT-u Rafał Milczarski, nie ukrywają, że będą się domagali od Boeinga odszkodowania.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Transport
Kiedy pierwszy samolot wyląduje na CPK? Wiceminister Maciej Lasek zdradza datę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Europa łaskawsza dla spalinowców
Transport
Rosja zbudowała 15 razy mniej samolotów pasażerskich niż chciał Putin
Transport
Strajk na budowie nadzorowanej przez Putina. Nie ma pieniędzy na wypłaty
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach