Reklama

PPL chce mieć 100 mln zł zysku w 2015 roku

W ubiegłym tygodniu warszawskie Lotnisko Chopina obsłużyło 10-milionowego pasażera.

Aktualizacja: 12.12.2014 12:57 Publikacja: 12.12.2014 11:21

W 2015 roku PPL chce przyciągnąć nowego przewoźnika, w 2016 – kolejnych dwóch.

W 2015 roku PPL chce przyciągnąć nowego przewoźnika, w 2016 – kolejnych dwóch.

Foto: Bloomberg

Znakomite pod względem frekwencji okazały się październik i listopad. W przyszłym roku przez lotnisko ma się przewinąć przeszło 11 milionów podróżnych, a na koniec dekady – 15- 16 milionów. Takie prognozy przedstawił w czwartek dyrektor Przedsiębiorstwa Porty Lotnicze (PPL), Michał Kaczmarzyk. – Chcemy rosnąć o 5-6 proc. rocznie. W 2020 roku planujemy obsłużyć 22 miliony pasażerów – zapowiada.

Firma po głębokiej restrukturyzacji zaczyna przynosić oszczędności: od października po 10 mln zł miesięcznie. To przede wszystkim efekt redukcji zatrudnienia, które skurczyło się o 800 osób. Dzięki temu w roku 2015 PPL chce wypracować 100 mln zł zysku netto przyob ro tach 730 mln zł. Obecny rok zakończy na minusie przez wypłaty sowitych odpraw: sięgały równowartości od 12 do 36 miesięcznych pensji, przy średnich zarobkach ok. 10 tys. złotych. Tegoroczna strata netto ma sięgnąć 150 mln zł.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Boeing wylądował w morzu. Lotniczy wypadek w Hongkongu
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Transport
Adam Sanocki: Lotniska, to nie tylko pasażerowie i samoloty. To wielki wkład w gospodarkę
Transport
Jak Putin doleci do Budapesztu? Viktor Orbán mówi, że wszystko załatwi
Transport
Wreszcie dobre wiadomości z Boeinga. Samolotów B737 MAX będzie coraz więcej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Transport
Kreml chce, by Musk zbudował tunel z Alaski do Syberii. Trump: Ciekawy pomysł
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama