Reklama

Lufthansa odczuła skutki strajków

Niemiecki przewoźnik uderzony tragedią w Alpach w marcu i usiłujący zakończyć długi spór z pilotami ostrożniej przewiduje wyniki całego roku po mniejszej stracie w I kwartale

Publikacja: 05.05.2015 17:28

Lufthansa odczuła skutki strajków

Foto: Bloomberg

Podobnie jak Air France-KLM, która także podała o stracie mniejszej od spodziewanej, Lufthansa stara się zmniejszyć swe koszty, aby bardziej konkurować z liniami znad Zatoki, tureckimi i tanimi przewoźnikami. Strajki pilotów, którzy nie chcą zmian w ich systemie emerytalnym i rozwijania tanich lotów będą kosztować Lufthansę w I półroczu 100 mln euro straconego zysku i rezerwacji.

Przewoźnik potwierdził, teraz, że w całym roku spodziewa się zysku operacyjnego EBIT ponad 1,5 mld euro, ale niewiele ponad z powodu tamtej katastrofy i strajków. - Potrzebujemy pilnego rozwiązania, nie stać nas na dalsze zawodzenie klientów - stwierdziła szefowa działu finansowego Simone Menne.

Katastrofa z 24 marca zmniejszyła na kilka dni popyt na loty samolotami Germanwings, a następnie rezerwacje poprawiły się - powiedziała. Jej zdaniem, katastrofa nie będzie mieć wpływu na bilans, bo odszkodowania i inne koszty zostaną pokryte przez firmy ubezpieczeniowe.

W I kwartale linia poniosła mniejszą od oczekiwanej stratę operacyjną 167 mln euro głównie dzięki taniejącemu paliwu, ale dodała, że odpisy na fundusz emerytalny wzrosły do 10,2 mld z powodu niskiego oprocentowania. Taniejące euro do dolara, o 11 proc. w I kwartale,  zwiększyło obroty, ale też zmniejszyło korzyści wynikające z taniego paliwa, kupowanego za dolary. Lufthansa zakłada w całym roku wydanie 6,2 mld euro na paliwo, wcześniej  szacowała ten koszt na 6 mld.

W ubiegłym tygodniu jej dyrekcja złożyła pilotom nową propozycję mediacji, ale jeszcze na nią nie odpowiedzieli.

Reklama
Reklama

- Lufthansa nie jest tak agresywna jak IAG w redukowaniu kosztów.  Nie wiadomo, jak wyjdzie z  obecnej sytuacji  i jak osiągnie rentowność niezbędną  do przetrwania - stwierdził analityk z Liberum, Gerald Khoo i zalecił sprzedawanie akcji tej linii.

Transport
Lotnisko w Gdańsku nie chciało chińskich skanerów bagażu. Jest wyrok w sprawie
Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama