Lotnicza zima trwa w Polsce od 1 listopada do końca marca. Według podaży miejsc w samolotach można wywnioskować, że ruch na polskich lotniskach w najtrudniejszych dla transportu lotniczego miesiącach wzrośnie o ponad 11 proc. To tempo ponad dwukrotnie szybsze, niż wynosi prognozowana średnia dla krajów Unii Europejskiej.
Tegoroczny sezon zimowy jednak ma być szczególnie bogaty w oferty wyjazdów narciarskich, ale i w tropiki - te ostatnie będą wykonywać linie czarterowe.
Rośnie również ruch regularny i oferta ze strony linii tradycyjnych, takich jak LOT, czy Grupa Lufthansy. Dubajski przewoźnik Emirates na czas zimy podstawia na warszawskie lotnisko Boeinga B777, największą maszynę regularnie lądującą w polskim porcie, a od 1 stycznia LOT rusza z nowymi trasami , ponieważ przestają go obowiązywać ograniczenia związane z wymogami restrukturyzacją. Linia została właśnie uznana przez pasażerów za najlepszego przewoźnika w Europie Wschodniej. Już na początku 2016 LOT-em będzie można polecieć do Kluż-Napoka i Wenecji oraz Barcelony, od 13 stycznia 2016- do Tokio. Będzie to najkrótsze połączenie z Polski do stolicy Japonii. Z systemów rezerwacyjnych wynika, że bilety na pierwsze rejsy do Japonii są już wyprzedane.
Widać również, że wielkością oferowania Wizz Air minimalnie wyprzedza LOT — węgierski przewoźnik niskokosztowy będzie miał tej zimy 21,8 proc. udziału w rynku, podczas gdy polska linia 20,2 proc. Liderem i to nie zagrożonym pozostaje Ryanair (28,8 proc.) Na czwartym miejscu pozostaje Grupa Lufthansy — w której skład wchodzą, oprócz głównego przewoźnika także Brussels Airlines, Swiss i Austrian Airlines — wspólnie mają nieco prawie 12 procent udziału w rynku.
Natomiast od Ryanaira i jego warunków uzależnia się coraz więcej lotnisk w Polsce. W 100 procentach jest zależny od Ryanaira Modlin, w 88,9 proc. Bydgoszcz, w 82 proc. Lublin, w 57 proc. Rzeszów, a w 51,09 — Łódź. Oferta Ryanaira jest znacząca także tej zimy w Krakowie (46,7 proc.) i Wrocławiu (49,9 proc.), przy tym Irlandczycy wyraźnie ie zamierzają „walczyć" o Katowice i Poznań, gdzie liderem jest Wizz Air (odpowiednio 70,5 proc. i 34,85 proc. rynku, podczas dy Ryanair ma tam 10,28 i 26,07 proc.).