Fotele do B737 bezpośrednio od nowego producenta

Boeing poinformował o wyborze nowego dostawcy foteli do najbardziej popularnych samolotów B737, co zdaniem ekspertów nasili konkurencję z wiodącymi producentami Zodiac Aerospace i B/E Aerospace

Publikacja: 05.04.2016 17:19

Fotele do B737 bezpośrednio od nowego producenta

Foto: spółka

Amerykański koncern wyjaśnił po pytaniach dziennikarzy, że będzie kupować fotele bezpośrednio od nowego dostawcy LIFT by EnCore z Huntington Beach w Kalifornii. To duże odstępstwo od dotychczasowej praktyki kupowania foteli przez linie lotnicze, ale pozwoli uniknąć kosztownych opóźnień w dostawach maszyn, bo producenci foteli nie dostarczali ich na czas.

Boeing i LIFT ogłosiły o porozumieniu podczas salonu wnętrz samolotów w Hamburgu.

Boeing wyjaśnił, że korzysta już z 11 dostawców foteli w klasie ekonomicznej, ale LIFT będzie pierwszym i jedynym dostawcą bezpośrednio do obecnych samolotów B737 NG i do następcy B737 MAX.

Inni dostawcy sprzedają swe wyroby przewoźnikom, procedura wypracowana od kilkudziesięciu lat pozwoliła stworzyć odrębne wnętrza typowe dla danej linii. W ostatnich latach wzrosła produkcja samolotów, więc producenci foteli mieli coraz większe trudności z dotrzymaniem terminów dostaw.

To zakłócało rytm produkcji Airbusa i Boeinga. W ubiegłym roku obaj giganci lotniczy skrytykowali publicznie Zodiaca za opóźnienia. Airbus zrezygnował z foteli tej firmy do nowych A330neo. Decyzja Boeinga zaszkodzi z pewnością francuskiej firmie i jej rywalowi, B/E Aerospce, którzy pokrywają dwie trzecie światowego rynku foteli lotniczych o wartości 4,6 mld dolarów rocznie - ocenia firma AlixPartners. - Wygląda na to, że Boeing ostrzega obu głównych producentów, że nie jest zadowolony z ich obecnych działań - stwierdził dyrektor w AlixPartners, Phil Toy.

LIFT by EnCore jest nowym przedsięwzięciem firmy z Kalifornii, które nie dostarczyło jeszcze nowych foteli, ale jego założyciele, Tom McFarland i Jim Downey to weterani w tej branży, w 2005 r. sprzedali Zodiacowi swą firmę C&D Aerospace wyposażenia kabin lotniczych i foteli. LIFT zamierza rozpocząć w połowie 2017 r. dostawy nowych foteli znanych jako klasy turystycznej. Firma zaprojektowała je konsultując się z Boeingiem, aby dostosować je wymiarami, strukturą i wagą do B737 i do nowego wystroju kabiny "Sky Interior".

Mają szerokość 17,9 cali (45,47 cm), jedną z największych na rynku. Są produkowane z superlekkich kompozytów, producent przewidział ponad 20 konfiguracji (zagłówki, poduszki, gniazdka zasilające, uchwyty dla tabletów i osobistych urządzeń elektronicznych).

Amerykański koncern wyjaśnił po pytaniach dziennikarzy, że będzie kupować fotele bezpośrednio od nowego dostawcy LIFT by EnCore z Huntington Beach w Kalifornii. To duże odstępstwo od dotychczasowej praktyki kupowania foteli przez linie lotnicze, ale pozwoli uniknąć kosztownych opóźnień w dostawach maszyn, bo producenci foteli nie dostarczali ich na czas.

Boeing i LIFT ogłosiły o porozumieniu podczas salonu wnętrz samolotów w Hamburgu.

Pozostało 81% artykułu

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Czym jeździć
Technologia, której nie zobaczysz. Ale możesz ją poczuć
Tu i Teraz
Skoda Kodiaq - nowy wymiar przestrzeni
Transport
Airbus chce zrealizować roczny plan, pomaga dostawcom
Transport
Opóźniony lot i długie oczekiwanie na lotnisku? Sprawdź, jakie należy się odszkodowanie
Materiał Promocyjny
Bolączki inwestorów – od kadr po zamówienia
Transport
Ważne polskie lotnisko będzie nieczynne 40 dni. Przez remont
Transport
Jak się promują lotniska. Wielki smok, bitwa kickbokserów i kaczka po pekińsku