Reklama

Na koniec świata z bagażem podręcznym

Mało który europejski przewoźnik zamyka połączenia podczas tegorocznej zimy. To korzyść dla pasażerów, którzy skorzystają na konkurencji i taniej zapłacą za bilety.

Publikacja: 27.10.2019 13:07

Na koniec świata z bagażem podręcznym

Foto: Bloomberg

Linie lotnicze jednak uciekają się do świeżo przetestowanych pomysłów, które dobrze wyglądają, kiedy dochodzi do porównania cen w sieci. I chcą przede wszystkim, by obniżenie stawek zauważalne było przez pasażerów. Nie zawsze jednak taki bilet kosztuje taniej.

Nowa klasa podróży w Grupie Lufthansy nazywa się Economy Light (albo Hand Baggage Only) i dotychczas wprowadziło ją kilkunastu przewoźników w Europie, w tym LOT. Lufthansa, Austrian Airlines i szwajcarski Swiss wprowadziły takie taryfy na trasach do Ameryki Północnej latem 2018 , aby sprostać konkurencji linii niskokosztowych. Teraz ogłosiły, że od 30 października na stronach LH.com.swiss.com i austrian.com zaczynają sprzedaż biletów na przeloty klasą ekonomiczną wyłącznie z bagażem podręcznym na trasach do Ameryki Południowej, Azji i Ameryki Łacińskiej oraz Afryki.

Czytaj także: Uwaga na bagaż podręczny

Jako pierwsi będą mogli wykupić taką taryfę pasażerowie zagraniczni Grupy LH, a od 6 listopada Niemcy, Austriacy o Szwajcarzy. Przy tym warto pamiętać, że wszystkie trzy linie są bardzo restrykcyjne w kontrolowaniu wagi i rozmiarów bagażu podręcznego. Często wystarczy waga większa o pół kilograma, niż dozwolone w klasie ekonomicznej 8 kg i bagaż idzie do luku, jeśli pasażer wykupił bilet z bagażem, bądź będzie musiał za niego zapłacić.

Taki bilet posiada również inne restrykcje, nie można np. zmienić w nim żadnych dat ani wylotu, ani powrotu. Bez zmian natomiast pozostaje serwis na pokładzie i pasażerowie, którzy podróżują jedynie z bagażem podręcznym dostaną posiłki.

Reklama
Reklama

Analitycy rynku lotniczego wskazują, że trzeba się dobrze zastanowić, czy rzeczywiście opłacalne jest kupowanie biletu w „najchudszej" taryfie, bo dokupowanie prawa do przewozu bagażu, kiedy okaże się, że jest to niezbędne, może okazać się o wiele droższe.

Transport
Airbus w kryzysie, Boeing wraca silniejszy. Role się odwróciły
Transport
Rosyjska ruletka lotnicza. Naprawdę strach latać
Transport
Kłopoty z A320 nie mają końca. Airbus tnie prognozę dostaw
Transport
Białoruś znów będzie śledzić tiry z Unii. Wprowadza plomby nawigacyjne
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Transport
To będzie zima stulecia. Wysyp połączeń na polskich lotniskach
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama