Kanadyjczycy zakończyli serię specjalnych lotów próbnych i spodziewają się uzyskać w II kwartale certyfikat na tzw. ostre podejście dla ich samolotu zabierającego 110 pasażerów na to lotnisko o krótszym pasie — poinformował rzecznik producenta, Bryan Tucker.
Certyfikat pozwoli Swissowi, pierwszemu użytkownikowi tych samolotów wozić podróżnych do tego lotniska w dzielnicy Royal Docks położonego ok. 10 km na wschód od City. — Spodziewamy się zainteresowania innych przewoźników po wykazaniu przez te samolot swych możliwości — dodał Tucker.
Pojawienie się lżejszego, zbudowanego z kompozytów samolotu Serii C na tym lotnisku atrakcyjnym dla bankierów zwiększy zainteresowanie Bombardierem przed samolotem lotniczym w czerwcu w Paryżu. Wszyscy producenci samolotów liczą się z gorszą sprzedażą w tym roku po dłuższym boomie mającym szczyt w 2014 r.
Kanadyjski odrzutowiec, lżejszy od większości innych tej wielkości może przelecieć bez lądowania z Nowego Jorku do Londynu-City z ok. 40 podróżnymi w klasie biznes. Brytyjska firma typu startup Odyssey Airlines i prywatny operator czarterów z Genewy PrivatAir ogłosiły już plany używania tych samolotów z tego lotniska, Brytyjczycy zamierzają latać do Ameryki Płn. i na Bliski Wschód.
Kilku innych operator usiłowało zarabiać na transporcie bankierów z Londynu do Nowego Jorku, ale nic z tego nie wyszło, bo dotąd ich samoloty musiały lądować w Irlandii po paliwo w lotach na zachód z powodu stałych przeciwnych wiatrów.