Bombardier CS100 blisko Londyn-City

Kanadyjski Bombardier podał, że jego CS100 stanie się wkrótce największym samolotem cywilnym, który będzie korzystać z lotniska Londyn-City.

Aktualizacja: 28.03.2017 09:39 Publikacja: 28.03.2017 08:46

Bombardier CS100 blisko Londyn-City

Foto: Wikimedia, Alexandre Gouger

Kanadyjczycy zakończyli serię specjalnych lotów próbnych i spodziewają się uzyskać w II kwartale certyfikat na tzw. ostre podejście dla ich samolotu zabierającego 110 pasażerów na to lotnisko o krótszym pasie — poinformował rzecznik producenta, Bryan Tucker.

Certyfikat pozwoli Swissowi, pierwszemu użytkownikowi tych samolotów wozić podróżnych do tego lotniska w dzielnicy Royal Docks położonego ok. 10 km na wschód od City. — Spodziewamy się zainteresowania innych przewoźników po wykazaniu przez te samolot swych możliwości — dodał Tucker.

Pojawienie się lżejszego, zbudowanego z kompozytów samolotu Serii C na tym lotnisku atrakcyjnym dla bankierów zwiększy zainteresowanie Bombardierem przed samolotem lotniczym w czerwcu w Paryżu. Wszyscy producenci samolotów liczą się z gorszą sprzedażą w tym roku po dłuższym boomie mającym szczyt w 2014 r.

Kanadyjski odrzutowiec, lżejszy od większości innych tej wielkości może przelecieć bez lądowania z Nowego Jorku do Londynu-City z ok. 40 podróżnymi w klasie biznes. Brytyjska firma typu startup Odyssey Airlines i prywatny operator czarterów z Genewy PrivatAir ogłosiły już plany używania tych samolotów z tego lotniska, Brytyjczycy zamierzają latać do Ameryki Płn. i na Bliski Wschód.

Kilku innych operator usiłowało zarabiać na transporcie bankierów z Londynu do Nowego Jorku, ale nic z tego nie wyszło, bo dotąd ich samoloty musiały lądować w Irlandii po paliwo w lotach na zachód z powodu stałych przeciwnych wiatrów.

Samolot CSeries mimo gratulacji za małe zużycie paliwa i płynne wejście do eksploatacji u Swissa w 2016 r., nie zdobył większego zamienia do czasu kupna 75 sztuk CS100 przez Delta Air Lines niemal rok temu. Wcześniejsze zamówienie przez Air Canada 45 130-miejscowych CS300 zostało sfinalizowane w czerwcu.

Po wznowieniu programu z dużymi rabatami cen (Swiss dostał 70 proc.) dla pobudzenia sprzedaży po kilkakrotnych opóźnieniach Bombardier musi teraz zapewnić sobie korzystną sprzedaż nowych sztuk przed paryskim salonem. — Na razie jesteśmy zadowoleni — stwierdził Tucker. Do grudnia 2016 Bombardier zanotował potwierdzone zamówienia na 360 maszyn, większość produkcji jest sprzedana do 2020 r. — dodał.

Transport
Kiedy pierwszy samolot wyląduje na CPK? Wiceminister Maciej Lasek zdradza datę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Europa łaskawsza dla spalinowców
Transport
Rosja zbudowała 15 razy mniej samolotów pasażerskich niż chciał Putin
Transport
Strajk na budowie nadzorowanej przez Putina. Nie ma pieniędzy na wypłaty
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach