Ruszyła inwestycja Lufthansy i GE

W Środzie Śląskiej symbolicznie wmurowano kamień węgielny pod budowę centrum serwisowania i naprawy silników samolotowych. Ta inwestycja , na którą LH Technik i GE Aviation wydadzą wspólnie miliard złotych została ogłoszona niespełna 10 miesięcy temu.

Publikacja: 27.09.2017 17:21

Od prawej: Tadeusz Kościński, podsekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju Rolf Nikel — ambasador Niem

Od prawej: Tadeusz Kościński, podsekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju Rolf Nikel — ambasador Niemiec w Polsce Johannes Bussman — prezes of Lufthansa Technik Thomas Böttger — Dyrektor Zarządzający, XEOS Stefan Schmuck — Dyrektor Operacyjny, XEOS Carsten Spohr — Prezes of Lufthansa Group David Joyce — prezes of GE Aviation Jean Lydon-Rodgers — prezes of GE Aviation Services

Foto: materiały prasowe

We wmurowaniu kamienia uczestniczyli m.in. Carsten Spohr — prezes Lufthansa Group, dr Johannes Bussman – prezes Lufthansa Technik, David Joyce – wiceprezes zarządu GE i prezes GE Aviation oraz Jean Lydon-Rodgers – prezes GE Aviaton Services, a także Tadeusz Kościński – podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju oraz Rolf Nikel – ambasador Niemiec w Polsce.

W symbolicznej kapsule czasu umieszczono m.in. oryginalną matrycę grafiki przedstawiającej silnik samolotowy na tle centrum XEOS, autorstwa wrocławskiej artystki Marty Lech, list zespołu XEOS do przyszłych pokoleń pracowników i partnerów biznesowych centrum, wycięty w szkle zarys silnika Genx-2B, który będzie w przyszłości serwisowany w zakładzie i model samolotu Boeing 747-8, w którym montowane są takie silniki.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Transport
NATO nie pojedzie koleją. Rail Baltica poważnie opóźniona
Transport
Pilot wywołał pożar w samolocie British Airways, bo pomylił lewą rękę z prawą
Transport
Wojna lotnicza? Bruksela grozi cłami Boeingowi
Transport
Uber ma kłopoty. Wyniki rozczarowały, najniższy wzrost od czasów pandemii
Transport
Donald Trump nie da pieniędzy na szybką kolej w Kalifornii