Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 13.11.2017 07:49 Publikacja: 12.11.2017 20:00
Foto: 123RF
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, które przygotowało „Kolejowy program utrzymaniowy", wskazuje, że dzięki tym środkom o ponad połowę zwiększy się długość linii, na których pociągi będą mogły jechać z prędkością ponad 120 km/h (do blisko 3,3 tys. km), zaś o 43 proc. wrośnie długość linii przygotowanych do ruchu najcięższych pociągów.
Do tej pory spółce PKP PLK, która ma ponad 2 mld zł przychodów, a powinna przeznaczać na remonty sieci co najmniej 4 mld zł, żeby utrzymać jej odpowiedni poziom techniczny, brakowało funduszy, stąd – mimo realizowanych inwestycji – narastały zaległości. Program wieloletni pozwoli nadrobić opóźnienia. Fundusze posłużą do remontu torów, sieci trakcyjnej, systemów łączności oraz stacji. – Usuwanie wąskich gardeł zwiększy przepustowość całej sieci, zaś o kolejności remontów zadecydują potrzeby – podkreśla wiceminister infrastruktury i budownictwa Andrzej Bittel.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W sobotę rano doszło do awarii systemu zarządzania ruchem lotniczym ATM_P 21 w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrz...
Po wprowadzeniu polskich kontroli ciężarówki dłużej czekają na wjazd do kraju. Dla krajowych transportowców jedn...
Po inwazji na Ukrainę Rosjanie i wprowadzeniu zachodnich sankcji Rosjanie chcieli przestawić przemysł lotniczy n...
To koniec arabskiej przygody Wizz Aira. Po ponad pięciu latach 1 września 2025 r. węgierski przewoźnik zamknie s...
Dlaczego Ryanair zdecydował się na podpisanie wieloletniej umowy z lotniskiem w Modlinie? Powodów jest kilka. Gł...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas