Aktualizacja: 13.11.2017 07:49 Publikacja: 12.11.2017 20:00
Foto: 123RF
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, które przygotowało „Kolejowy program utrzymaniowy", wskazuje, że dzięki tym środkom o ponad połowę zwiększy się długość linii, na których pociągi będą mogły jechać z prędkością ponad 120 km/h (do blisko 3,3 tys. km), zaś o 43 proc. wrośnie długość linii przygotowanych do ruchu najcięższych pociągów.
Do tej pory spółce PKP PLK, która ma ponad 2 mld zł przychodów, a powinna przeznaczać na remonty sieci co najmniej 4 mld zł, żeby utrzymać jej odpowiedni poziom techniczny, brakowało funduszy, stąd – mimo realizowanych inwestycji – narastały zaległości. Program wieloletni pozwoli nadrobić opóźnienia. Fundusze posłużą do remontu torów, sieci trakcyjnej, systemów łączności oraz stacji. – Usuwanie wąskich gardeł zwiększy przepustowość całej sieci, zaś o kolejności remontów zadecydują potrzeby – podkreśla wiceminister infrastruktury i budownictwa Andrzej Bittel.
Republiki bałtyckie nie zbudowały na czas linii kolejowej, która umożliwiłaby transport wojsk NATO w przypadku w...
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Rząd USA nie da pieniędzy na połączenie superszybkiej kolei z Los Angeles do San Francisco – powiedział dziennik...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas