Aktualizacja: 30.11.2017 06:20 Publikacja: 29.11.2017 20:00
Foto: Fotolia
Walcząc o przyszłość, zarząd modlińskiego portu przygotował dwa scenariusze rozwoju. Zakładają one dofinansowanie obligacjami odpowiednio na 60 mln zł w scenariuszu A: kiedy Polskie Porty Lotnicze (posiadające 30 proc. akcji) zgodzą się na wsparcie, i na 20 mln, kiedy przedstawiciel portów blokuje emisję obligacji, z których środki przeznaczone byłyby na inwestycje.
W wariancie optymistycznym liczba pasażerów wzrosłaby w ciągu nieco ponad cztery lata do prawie 5 mln, gdyby jednak port dysponował środkami jedynie na odtworzenie infrastruktury, czyli np. nie byłoby możliwości rozbudowy terminala, liczba pasażerów rosłaby powoli i w tym samym czasie wyniosłaby niespełna 3,5 mln. W obydwu scenariuszach do roku 2020 port w Modlinie będzie generował straty. W scenariuszu A wyniosłyby 3,9–4,5 mln zł, ale już w roku 2020 byłby zysk i to w wysokości ponad 19 mln zł.
Otwieramy program „Polskie morze”, którego pierwszym zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa Bałtyku — zapowied...
Republiki bałtyckie nie zbudowały na czas linii kolejowej, która umożliwiłaby transport wojsk NATO w przypadku w...
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas