"Wojenne dziewczyny": Ich dojrzewanie przyspieszyła wojna

W najbliższą niedzielę w TVP 1 premiera serialu „Wojenne dziewczyny".

Aktualizacja: 01.03.2017 21:40 Publikacja: 01.03.2017 17:43

Foto: TVP/Pat

O jego atrakcyjności i odmienności od innych tego typu seriali ma stanowić, że będzie opowiadał o pożodze wojennej z perspektywy kobiet nieaspirujących zbytnio do bohaterskich czynów, ale za to będących idealistkami. I jak to w przypadku młodych dziewczyn bywa, przeżywających bardzo wiele emocji.

Akcja toczy się w czasie II wojny światowej, a rozpoczyna się we wrześniu 1939 roku. Wtedy poznajemy trzy młode dziewczyny – główne bohaterki opowieści. Irka (Marta Mazurek) jest pielęgniarką w Szpitalu Przemienienia Pańskiego w Warszawie. Gdy na budynek spada bomba, ginie jej koleżanka. Wybuch wojny uwalnia z warszawskiego więzienia na Pawiaku Ewę (Vanessa Aleksander), dziewczynę żyjącą na granicy prawa, która nie przejmuje się zbytnio nadciągającym wojennym kataklizmem i rychło wraca do życia, które wiodła wcześniej. Z kolei Marysia (Aleksandra Pisula), córka zamożnego łódzkiego żydowskiego fabrykanta, przeżywa z bliskimi niemal cudem „wizytę" młodych hitlerowców. Losy bohaterek splatają się latem 1941 w Warszawie. Marysia, po ucieczce z getta, przyjeżdża do Warszawy odebrać pieniądze ojca przechowywane przez zaufanego bankiera, ale ten nie chce ich oddać. Dziewczyna postanawia wrócić do Łodzi, tyle że na dworcu okrada ją Ewa...

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Telewizja
„The Last of Us” bije rekord w Ameryce, a zagrożenie rośnie
Telewizja
„Duduś”, który skomponowała muzykę „Stawki większej niż życie” i „Czterdziestolatka”
Telewizja
Agata Kulesza w akcji: TVP VOD na podium za Netflixem, Teatr TV podwoił oglądalność
Telewizja
Teatr TV i XIII księga „Pana Tadeusza" napisana przez Fredrę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Telewizja
Teatr TV odbił się od dna. Powoli odzyskuje widownię i artystów