Miller przerobił na scenariusz trzy swoje zeszyty utrzymane w tonacji filmu noir: „Miasto Grzechu", „Krwawa jatka" i „Ten żółty drań", a Rodriguez, także jako operator, przeniósł jego czarno-biały, charakteryzujący się specyficzną kreską świat na duży ekran. Ich wspólny film, choć grają w nim aktorzy, przez cały czas przypomina graficzny oryginał. Nad całością gościnnie i po przyjacielski czuwał Quentin Tarantino.
W warstwie fabularnej pojawiają się trzy wątki przeplatające się i krzyżujące raz po raz. Pierwszy to historia uczciwego policjanta ratującego jedenastolatkę przed gwałtem zaplanowanym przez syna wpływowego polityka. Bohaterem drugiego jest prywatny detektyw stający w obronie prostytutek, który zabiły tajniaka-sadystę, łamiąc tym samym niepisany pakt z policją. Trzeci przedstawia odrażającego osiłka, próbującego wyjaśnić zagadkę śmierci dziewczyny, która przez jedną noc obdarzyła go miłością. Podziwiając techniczną i narracyjną sprawność twórców, nie sposób pominąć niezwykłą brutalność wielu scen, przekraczających granice komiksowej umowności.
0.10 | tvn | Thriller, USA 2005