Wydarzenie odbędzie się w niedzielę o godzinie 16.30 w Instytucie Teatralnym (ul. Jazdów 1, Warszawa).
W spotkaniu, które poprowadzi Roman Pawłowski, wezmą udział twórcy remiksów – Weronika Szczawińska i Wojtek Ziemilski oraz redaktorzy książki – Tomasz Plata i Dorota Sajewska. Tuż po zakończeniu rozmowy rozpocznie się spektakl „Paradise Now? RE//MIX Living Theatre" w reżyserii Komuny// Warszawa, nawiązujący do jednego z najważniejszych spektakli teatru politycznego, „Paradise Now!" grupy The Living Theatre.
Książka „RE//MIX" podsumowuje projekt prowadzony w latach 2010–2014 przez Komunę//Warszawa: cztery sezony, kilkadziesiąt premier zrealizowanych przez najciekawszych twórców różnych gatunków sztuk performatywnych, od reżyserów teatralnych, przez tancerzy, aż po kompozytorów i muzyków. Książka zredagowana przez Dorotę Sajewską oraz Tomasza Platę – pomysłodawcę cyklu – przynosi dokumentację całego projektu, zestaw głośnych esejów dotyczących problemu archiwizowania performans, a także teksty klasyków performance art. Wśród autorów znaleźli się m.in. Yvonne Rainer, Carolee Schneemann, Paweł Demirski, Wojtek Ziemilski, Rebecca Schneider, Philip Auslander, Amelia Jones, Mary Richards, Carrie Lambert. Książka została wydana przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Komunę// Warszawa i Wydawnictwo Krytyki Politycznej.
W spektaklu „Paradise Now? RE//MIX Living Theatre" Komuna// Warszawa sprawdza, co się zmieniło w teatrze i w polityce od czasu premiery spektaklu „Paradise Now!" The Living Theatre w 1968 roku. Założony w końcu lat 40. przez aktorkę Judith Malinę oraz poetę, malarza i performera, Juliana Becka The Living Theatre słynął z bezkompromisowości, awangardowej estetyki, eksponowania cielesności oraz pracy kolektywnej. Jego spektakle były radykalne, niosły anarchistyczne i pacyfistyczne przesłanie. The Living Theatre znacząco wpłynął na awangardowy ruch teatralny. W latach 60. nadrzędnym celem zespołu stało się przekształcenie społeczeństwa z rywalizującej, hierarchicznej struktury w zwartą, współpracującą grupę ludzi. Spektakle miały być impulsem do nadchodzącej przemiany społecznej.
.................