Swoją pracę pt. „Movie" prezentowałam na Springdance 2012. W trzyosobowym zespole pracowaliśmy z zapożyczonymi materiałami z kina i z fotografii. Wyselekcjonowałam materiały, opierając się na tym, jaki rodzaj afektu jest produkowany w kinie i jakie siły oddziałują na ciało. Co się stanie, jeśli wyabstrahujemy ruch z jego narracji? Co, jeśli połączymy zapożyczony ruch we frazy? Nie wgłębiałam się w psychologiczny aspekt scen filmowych, interesowała mnie tylko analiza fizycznych sytuacji, jak np. w „Egzorcyście", kiedy ciało jest zawładnięte przez obce siły, czy w filmie „Fight Club", gdzie dłoń działa niezależnie od umysłu.
Obserwowałam ekspansywne zachowania cielesne, które produkuje kino, a które przysłonięte są przez narrację. Myślę, że wrócę do tego projektu, żeby zgłębić zagadnienie obrazu, który w tańcu jest jednocześnie produkowany i odbierany.
Marta Ziółek
Marta Ziółek urodziła się w 1986 roku.Zanim rozpoczęła studia na wydziale choreografii w School for New Dance Development w Amsterdamie, studiowała na Międzywydziałowych Indywidualnych Studiach Humanistycznych na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończyła również Vorausbildung – intensywny program tańca w Tanz Fabrik w Berlinie. Dotychczas brała udział w warsztatach, projektach oraz współpracowała z takimi choreografami i teoretykami jak Bojana Cvejic, DD Dorvillier, Deborah Hay, Maria La Ribot, Benoit Lachambre, Xavier Le Roy, Meg Stuart. W 2011 była stypendystką prestiżowego stypendium Dance Web na ImpulsTanzFestival w Wiedniu. W 2012 uczestniczyła w platformie „Europe in Motion" przeznaczonej dla młodych, wschodzących choreografów. Swoje prace wystawiała na międzynarodowych festiwalach. Występowała m.in. na Something Raw Festival w Amsterdamie, Spring Dance w Ultrechcie, w teatrze Volksbuhne w Berlinie oraz w Joyce Soho w Nowym Jorku.
martaziolek.wordpress.com
Florentina Holzinger
Ukończyła architekturę w Wiedniu. Tam też tańczyła i pracowała z belgijskim Theatercompany Kopergieterey. Następnie przeniosła się do Amsterdamu, gdzie obecnie studiuje choreografię w School for New Dance Development (SNDO). Lekcje kompozycji, choreografii oraz tańca pobierała u takich tancerzy i pedagogów jak: Deborah Hay, Robert Steijn, La Ribot, Benoit Lachambre. W 2008 i 2010 otrzymała prestiżowe stypendium Dance Web na ImpulsTanz Festiwal w Wiedniu. Jak tancerka i performerka pracowała z takimi twórcami jak: Deborah Hay, Rob List, Ann Liv Young, Jeremy Wade i Benoit Lachambre. Swoje prace prezentuje w Holandii, Belgii, Niemczech, Austrii i Nowym Jorku. Otrzymała rezydencję artystyczną na: Workspace Brussels, Frascati Amsterdam czy IMPACT Zollverein. Obecnie jest w trakcie europejskiego tournée ze swoją pracą dyplomowa Kein Applaus fuer Scheisse.
floholzinger.wordpress.com