W publikacji tej przedstawiono znane osobistości ze świata polityki, sportu, kultury czy show biznesu, które w wyniku fotomontażu, sprawiają wrażenie niewidomych.
Pierwsza Dama V Republiki idzie obok prezydenta Sarkozy’ego, który ma założone czarne okulary, a w dłoni białą laskę. Zdjęcie znanego aktora Gerarda Depardieu w czarnych okularach, z laską w dłoni i idącym obok psem przewodnikiem opatrzono apelem o równy dostęp do kultury. Piłkarz Zinedine Zidane przedstawiony w podobny sposób, ma być wezwaniem do stworzenia godnych warunków leczenia. Inne hasła wzywają o przystosowanie technologii do świata osób niewidomych i źle widzących oraz o stworzenie im miejsc pracy.
We Francji tylko 3% książek tłumaczonych jest na alfabet Braille’a, specjalny komputer kosztuje trzydzieści razy więcej niż zwykły, mniej niż jedna piąta miejsc publicznych jest dostępna dla niewidomych. 40 procent osób z tej grupy osób niepełnosprawnych nie ma pracy. Tydzień urlopu w specjalnie przystosowanych ośrodkach kosztuje 4 tysiące euro. We Francji żyje 80 tysięcy niewidomych i 300 tysięcy osób niedowidzących.