Tekst pochodzi z Magazynu Sukces
Na prawym brzegu Sekwany w VIII, najbardziej eleganckiej dzielnicy Paryża jest rejon nazywany przez miejscowych Triangle d'Or (Złoty Trójkąt). Jego ramiona tworzą najbardziej ekskluzywne aleje zakupowe na świecie: Montaigne, George V i Champs-Elysees, nałożone na gęstą sieć modnych uliczek. To także miejsce, gdzie swoje siedziby mają rodzinne firmy kontrolujące najważniejsze francuskie luksusowe marki. Hermes, LVMH, Chanel, PPR czy Lancome mają biura i flagowe sklepy właśnie w złotym trójkącie. W miejscu, gdzie na centymetr kwadratowy powierzchni przypada największe bogactwo i władza we Francji, można spotkać Bernarda Arnault, François-Henri Pinault, Liliane Bettencourt, Serge'a Dassault i braci Wertheimer, czyli pierwszych pięć nazwisk na liście najbogatszych Francuzów, a jednocześnie właścicieli luksusowych marek. Żadne inne miejsce tak dobitnie nie pokazuje związków między bogactwem a luksusem. Oprócz jednego.