An-24 wystartował z Chabarowska zgodnie z rozkładem lotów w czwartek o godz. 07:36 czasu lokalnego - poinformował Interfax przedstawiciel lotniska w Chabarowsku.
Piloci samolotu przed zaginięciem maszyny nie zgłaszali kontrolerom lotu żadnych problemów z maszyną.
Katastrofa w Rosji. Samolot An-24 miał 50 lat i już raz miał kolizję
Samolot, który się rozbił, miał numer boczny RA-47315. Według danych serwisu russianplanes.net samolot o tym numerze został wyprodukowany prawie 50 lat temu – w styczniu 1976 roku w kijowskiej fabryce lotniczej „Aviant”. W 2018 roku maszyna brała udział w zdarzeniu na lotnisku w mieście Bodajbo w obwodzie irkuckim. Podczas kołowania po lądowaniu samolot uszkodził skrzydło, uderzając w maszt oświetleniowy. Żadna z 24 osób znajdujących się na pokładzie nie odniosła obrażeń. Według linii lotniczych „RusLine”, które w tym czasie eksploatowały ten samolot, przyczyną wypadku był śnieg na pasie startowym.
Katastrofa samolotu An-24 w Rosji
Foto: PAP
Maszyna w swojej historii była wykorzystywane m.in. przez Ministerstwo Lotnictwa Cywilnego ZSSR, linie KurskAvia, RusLine i kambodżańskie linie lotnicze Kampuchea Airlines. Od 2021 była własnością linii Angara. Certyfikat dopuszczenia do lotu samolot otrzymał 5 lipca 2021 roku i był ważny do 21 stycznia 2036 roku.
Nie można wykluczyć, że wpływ na katastrofę mogły wpłynąć trudne warunki pogodowe panujące w regionie. W Belogorsku w obwodzie amurskim od 24 lipca obowiązuje stan wyjątkowy. W nocy w regionie przeszła silna burza, w wyniku której miasto zostało pozbawione prądu, wody i łączności. W celu likwidacji skutków żywiołu do miasta, na polecenie gubernatora, wysłano ratowników.