Francja stawia kres niszczeniu niesprzedanych produktów

Jak podaje pap.pl, Francja wprowadza kolejne, proekologiczne zmiany w swoim ustawodawstwie.

Publikacja: 02.01.2022 12:25

Francja stawia kres niszczeniu niesprzedanych produktów

Foto: Adobe Stock

Od Nowego Roku przedsiębiorstwa nie będą mogły pozbyć się niesprzedanych produtków, takich jak ubrania, kosmetyki, meble, ale także sprzęt elektryczny i elektroniczny.

Jeśli producent lub dystrybutor nie sprzeda swoich towarów nie będzie mógł ich zniszczyć. Będzie zobowiązany do ich sprzedaży po niższej cenie lub poddania ich recyklingowi. Nowe przepisy mają wpłynąć przede wszystkim na obniżenie produkcji. Jak wskazują eksperci, marki od kilku lat uczą się przewidywać jakie będzie zapotrzebowanie na dany produkt, by wyprodukować tyle egzemplarzy ile uda się realnie sprzedać. 

Czytaj więcej

Francuzi rozpoczęli wojnę z plastikowymi opakowaniami owoców i warzyw

Zmiany maja odczuć także organizacje charytatywne - jak podaje dyrektor Agencji Darów Natury Romain Canler firmy już w tym roku przekazały więcej darów. To również sposób na wprowadzenie nowych obowiązków. Sama organizacja otrzymuje wsparcie od około 200 przedsiębiorstw, które przekazuje sieci liczącej 1,3 tys. organizacji charytatywnych. 

W 2021 roku Francja ograniczyła plastik w branży gastronomicznej - zakazano plastikowych słomek, kubków oraz sztućców, ale także styropianowych opakowań na wynos. Od nowego roku wprowadzono natomiast ograniczenie w stosowaniu tworzyw sztucznych w pakowaniu warzyw i owoców, ale także gazet i czasopism. Prezydent Emmanuel Macron określił te zmiany jako "prawdziwą rewolucję". 

Od Nowego Roku przedsiębiorstwa nie będą mogły pozbyć się niesprzedanych produtków, takich jak ubrania, kosmetyki, meble, ale także sprzęt elektryczny i elektroniczny.

Jeśli producent lub dystrybutor nie sprzeda swoich towarów nie będzie mógł ich zniszczyć. Będzie zobowiązany do ich sprzedaży po niższej cenie lub poddania ich recyklingowi. Nowe przepisy mają wpłynąć przede wszystkim na obniżenie produkcji. Jak wskazują eksperci, marki od kilku lat uczą się przewidywać jakie będzie zapotrzebowanie na dany produkt, by wyprodukować tyle egzemplarzy ile uda się realnie sprzedać. 

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Nieruchomości
Trybunał: nabyli działkę bez zgody ministra, umowa nieważna
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Praca, Emerytury i renty
Czy każdy górnik może mieć górniczą emeryturę? Ważny wyrok SN
Prawo karne
Kłopoty żony Macieja Wąsika. "To represje"
Sądy i trybunały
Czy frankowicze doczekają się uchwały Sądu Najwyższego?
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Sądy i trybunały
Łukasz Piebiak wraca do sądu. Afera hejterska nadal nierozliczona