Od Nowego Roku przedsiębiorstwa nie będą mogły pozbyć się niesprzedanych produtków, takich jak ubrania, kosmetyki, meble, ale także sprzęt elektryczny i elektroniczny.

Jeśli producent lub dystrybutor nie sprzeda swoich towarów nie będzie mógł ich zniszczyć. Będzie zobowiązany do ich sprzedaży po niższej cenie lub poddania ich recyklingowi. Nowe przepisy mają wpłynąć przede wszystkim na obniżenie produkcji. Jak wskazują eksperci, marki od kilku lat uczą się przewidywać jakie będzie zapotrzebowanie na dany produkt, by wyprodukować tyle egzemplarzy ile uda się realnie sprzedać. 

Czytaj więcej

Francuzi rozpoczęli wojnę z plastikowymi opakowaniami owoców i warzyw

Zmiany maja odczuć także organizacje charytatywne - jak podaje dyrektor Agencji Darów Natury Romain Canler firmy już w tym roku przekazały więcej darów. To również sposób na wprowadzenie nowych obowiązków. Sama organizacja otrzymuje wsparcie od około 200 przedsiębiorstw, które przekazuje sieci liczącej 1,3 tys. organizacji charytatywnych. 

W 2021 roku Francja ograniczyła plastik w branży gastronomicznej - zakazano plastikowych słomek, kubków oraz sztućców, ale także styropianowych opakowań na wynos. Od nowego roku wprowadzono natomiast ograniczenie w stosowaniu tworzyw sztucznych w pakowaniu warzyw i owoców, ale także gazet i czasopism. Prezydent Emmanuel Macron określił te zmiany jako "prawdziwą rewolucję".