Jak kochać, to przede wszystkim ojczyznę

14 lutego Młodzież Wszechpolska ruszyła ze społeczną kampanią promującą patriotyzm

Aktualizacja: 15.02.2011 00:45 Publikacja: 14.02.2011 20:14

Plakat z akcji Młodzieży Wszechpolskiej zawisł w 40 miastach

Plakat z akcji Młodzieży Wszechpolskiej zawisł w 40 miastach

Foto: Młodzież Wszechpolska

5 tys. plakatów z wizerunkiem Orła Białego, czerwonego walentynkowego serca i młodej dziewczyny oraz hasłem "Kocham Polskę" zawisło wczoraj na ulicach 40 polskich miast. To element społecznej akcji Młodzieży Wszechpolskiej mającej propagować wśród młodych ludzi patriotyzm.

– Plakat, który wyemitowaliśmy w popkulturowe święto zakochanych, celowo nawiązuje do walentynkowego kiczu. Chcemy przekazać, że kochać należy nie tylko wybraną osobę, ale przede wszystkim Polskę – mówi "Rz" Witold Tumanowicz, szef mazowieckiego okręgu MW.

"Patriotyzm narodu, który chce dokonywać wielkich rzeczy, który odważnie i bez kompleksów chce rozwijać się we współczesnym świecie, musi w pierwszym rzędzie opierać się o promocję pozytywnych postaw, posiadać w sobie olbrzymi ładunek narodowej dumy, radości i optymizmu" – piszą autorzy akcji na stronie internetowej [link=http://www.kochampolske.com" "target=_blank]www.kochampolske.com[/link].

Skąd pomysł na akcję? – Nie można płynąć z prądem popkultury, bo wyjaławia ona kulturę narodową, ale też nie można ustawiać się do niej w całkowitej kontrze, można próbować ją wykorzystywać – mówi "Rz" Robert Winnicki, prezes MW.

Akcji plakatowej towarzyszy graficzna na portalu Demotywatory i kampania społecznościowa "Kocham Polskę" na portalu Facebook. Przyłączyło się do niej blisko tysiąc osób. – Zainteresowanie jest spore, praktycznie nie spotkaliśmy się z nieżyczliwymi uwagami – mówi "Rz" Krzysztof Szymański z pomorskiej MW.

Na kampanijnej stronie WWW wszechpolacy ogłosili też konkurs "Patriotyzm w popkulturze", utrzymany w tonacji walentynkowej. Jego uczestnicy mają zaproponować akcję kulturową, artystyczną lub społeczną nastawioną na młodzież i promującą patriotyzm.

Wszechpolacy akcję "Kocham Polskę" zamierzają powtórzyć przed 3 maja i 11 listopada – będą też wtedy rozprowadzać flagi narodowe.

5 tys. plakatów z wizerunkiem Orła Białego, czerwonego walentynkowego serca i młodej dziewczyny oraz hasłem "Kocham Polskę" zawisło wczoraj na ulicach 40 polskich miast. To element społecznej akcji Młodzieży Wszechpolskiej mającej propagować wśród młodych ludzi patriotyzm.

– Plakat, który wyemitowaliśmy w popkulturowe święto zakochanych, celowo nawiązuje do walentynkowego kiczu. Chcemy przekazać, że kochać należy nie tylko wybraną osobę, ale przede wszystkim Polskę – mówi "Rz" Witold Tumanowicz, szef mazowieckiego okręgu MW.

Społeczeństwo
Imigrant dobry, pod warunkiem, że jest sprawdzony
Społeczeństwo
Najnowsza prognoza pogody na 10 dni. Kiedy wreszcie będzie cieplej?
Społeczeństwo
Kosmiczna szansa dla Polski. Co przyniesie „sławoszomania”?
Społeczeństwo
Sondaż: Polacy nie chcą oddawać życia za ojczyznę
Społeczeństwo
Ma być trudniej o polski paszport
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem