5 tys. plakatów z wizerunkiem Orła Białego, czerwonego walentynkowego serca i młodej dziewczyny oraz hasłem "Kocham Polskę" zawisło wczoraj na ulicach 40 polskich miast. To element społecznej akcji Młodzieży Wszechpolskiej mającej propagować wśród młodych ludzi patriotyzm.
– Plakat, który wyemitowaliśmy w popkulturowe święto zakochanych, celowo nawiązuje do walentynkowego kiczu. Chcemy przekazać, że kochać należy nie tylko wybraną osobę, ale przede wszystkim Polskę – mówi "Rz" Witold Tumanowicz, szef mazowieckiego okręgu MW.
"Patriotyzm narodu, który chce dokonywać wielkich rzeczy, który odważnie i bez kompleksów chce rozwijać się we współczesnym świecie, musi w pierwszym rzędzie opierać się o promocję pozytywnych postaw, posiadać w sobie olbrzymi ładunek narodowej dumy, radości i optymizmu" – piszą autorzy akcji na stronie internetowej [link=http://www.kochampolske.com" "target=_blank]www.kochampolske.com[/link].
Skąd pomysł na akcję? – Nie można płynąć z prądem popkultury, bo wyjaławia ona kulturę narodową, ale też nie można ustawiać się do niej w całkowitej kontrze, można próbować ją wykorzystywać – mówi "Rz" Robert Winnicki, prezes MW.
Akcji plakatowej towarzyszy graficzna na portalu Demotywatory i kampania społecznościowa "Kocham Polskę" na portalu Facebook. Przyłączyło się do niej blisko tysiąc osób. – Zainteresowanie jest spore, praktycznie nie spotkaliśmy się z nieżyczliwymi uwagami – mówi "Rz" Krzysztof Szymański z pomorskiej MW.