Jak kochać, to przede wszystkim ojczyznę

14 lutego Młodzież Wszechpolska ruszyła ze społeczną kampanią promującą patriotyzm

Aktualizacja: 15.02.2011 00:45 Publikacja: 14.02.2011 20:14

Plakat z akcji Młodzieży Wszechpolskiej zawisł w 40 miastach

Plakat z akcji Młodzieży Wszechpolskiej zawisł w 40 miastach

Foto: Młodzież Wszechpolska

5 tys. plakatów z wizerunkiem Orła Białego, czerwonego walentynkowego serca i młodej dziewczyny oraz hasłem "Kocham Polskę" zawisło wczoraj na ulicach 40 polskich miast. To element społecznej akcji Młodzieży Wszechpolskiej mającej propagować wśród młodych ludzi patriotyzm.

– Plakat, który wyemitowaliśmy w popkulturowe święto zakochanych, celowo nawiązuje do walentynkowego kiczu. Chcemy przekazać, że kochać należy nie tylko wybraną osobę, ale przede wszystkim Polskę – mówi "Rz" Witold Tumanowicz, szef mazowieckiego okręgu MW.

"Patriotyzm narodu, który chce dokonywać wielkich rzeczy, który odważnie i bez kompleksów chce rozwijać się we współczesnym świecie, musi w pierwszym rzędzie opierać się o promocję pozytywnych postaw, posiadać w sobie olbrzymi ładunek narodowej dumy, radości i optymizmu" – piszą autorzy akcji na stronie internetowej [link=http://www.kochampolske.com" "target=_blank]www.kochampolske.com[/link].

Skąd pomysł na akcję? – Nie można płynąć z prądem popkultury, bo wyjaławia ona kulturę narodową, ale też nie można ustawiać się do niej w całkowitej kontrze, można próbować ją wykorzystywać – mówi "Rz" Robert Winnicki, prezes MW.

Akcji plakatowej towarzyszy graficzna na portalu Demotywatory i kampania społecznościowa "Kocham Polskę" na portalu Facebook. Przyłączyło się do niej blisko tysiąc osób. – Zainteresowanie jest spore, praktycznie nie spotkaliśmy się z nieżyczliwymi uwagami – mówi "Rz" Krzysztof Szymański z pomorskiej MW.

Na kampanijnej stronie WWW wszechpolacy ogłosili też konkurs "Patriotyzm w popkulturze", utrzymany w tonacji walentynkowej. Jego uczestnicy mają zaproponować akcję kulturową, artystyczną lub społeczną nastawioną na młodzież i promującą patriotyzm.

Wszechpolacy akcję "Kocham Polskę" zamierzają powtórzyć przed 3 maja i 11 listopada – będą też wtedy rozprowadzać flagi narodowe.

5 tys. plakatów z wizerunkiem Orła Białego, czerwonego walentynkowego serca i młodej dziewczyny oraz hasłem "Kocham Polskę" zawisło wczoraj na ulicach 40 polskich miast. To element społecznej akcji Młodzieży Wszechpolskiej mającej propagować wśród młodych ludzi patriotyzm.

– Plakat, który wyemitowaliśmy w popkulturowe święto zakochanych, celowo nawiązuje do walentynkowego kiczu. Chcemy przekazać, że kochać należy nie tylko wybraną osobę, ale przede wszystkim Polskę – mówi "Rz" Witold Tumanowicz, szef mazowieckiego okręgu MW.

Społeczeństwo
Sondaż: Czy cisza wyborcza w Polsce powinna obowiązywać? Znamy zdanie Polaków
Społeczeństwo
Seria zatruć. Powodem rzadka choroba Zalewu Wiślanego?
Społeczeństwo
Child Alert. Poszukiwana jedenastolatka odnalazła się
Społeczeństwo
Psychiatra o zbrodni na UW: Oblaliśmy jako społeczeństwo dwa testy
Społeczeństwo
Imigrant dobry, pod warunkiem, że jest sprawdzony