Reklama

Wylali Ciechana. Za mowę nienawiści

Właściciele warszawskiej klubokawiarni wylali piwo z browaru, którego prezes wsławił się homofonicznymi wypowiedziami.

Publikacja: 23.09.2014 08:22

Akcja wylewania piwa "Ciechan" pod klubokawiarnią "Wrzenie Świata"

Akcja wylewania piwa "Ciechan" pod klubokawiarnią "Wrzenie Świata"

Foto: rp.pl

Akcję przeprowadzono w poniedziałek wieczorem przed „Wrzeniem Świata" na warszawskim Śródmieściu.

- Nie akceptujemy mowy nienawiści. Jako księgarnia sprzedająca kawę czy piwo nie kupujemy niczego od dostawców, którzy publicznie posługują się językiem pogardy i mową nienawiści. Rozstajemy się z tym piwem, które sprzedawaliśmy w naszej księgarni przez ostatnie trzy lata – powiedział nam Wojciech Tochman, znany dziennikarz i przedstawiciel fundacji, do której należy klubokawiarnia.

Piwo wylewano z butelek do misek, a potem trafiło do toalety. Wcześniej wykupił je Tochman. Sama klubokawiarnia nie mogła pozbyć się Ciechana, bo skarbówka jeszcze przed akcją zapowiedziała, że będzie to działanie na szkodę finansową Fundacji Instytut Reportażu, do której należy „Wrzenie Świata".

Akcja przyciągnęła wiele osób m.in. słynną Rafalalę. - Uważam, że każda osoba, która jest homofobiczna, która dyskryminuje pewne grupy społeczne, powinna zarabiać jak najmniej zarabiać. Prezes „Ciechana" powinien ponieść jakieś straty za to, że dyskryminuje innych – mówiła.

Dodała, że doskonale wie, że pan Dariusz Michalczewski popiera środowiska LGBT. - Jeżeli ktoś go obraża za to, że ma swoje poglądy i wspiera jakąś grupę społeczną, to my w takim razie wspieramy też pana Michalczewskiego – dodała Rafalala.

Reklama
Reklama

Akcja spodobała się warszawiakom. – Dzisiaj jest wolny rynek, kiedy coś nam nie pasuje możemy zrobić bojkot konsumencki. Możemy zademonstrować pewne poglądy, a także pewne postawy – powiedział pan Wojtek, który przyszedł pod klubokawiarnię. - Nie zgadzam się z postawą właściciela browaru, i z homofobią. Uważam też, że obraził Dariusza Michalczewskiego w nie fajny sposób – dodał.

Inna z uczestniczek akcji pani Karolina zwraca uwagę, że to dobry pomysł. – W spektakularnej formie pokazuje określone poglądy, stawia kontrę wyraźną tego z czym właściciele kawiarni się nie zgadzają. To forma nieposłuszeństwa – dodaje.

- Usłyszałem w mediach, co się dzieje i przyszedłem z ciekawości zobaczyć, o co chodzi. Kiedyś nawet piłem „Ciechana", ale po wypowiedzi prezesa muszę się zastanowić czy będę nadal to piwo pił – mówi pan Jacek. Podoba mu się akcja. - To pójdzie w świat. Pojawi się w mediach i będzie miało jakiś wydźwięk na szerszą skalę – uważa.

Pod klubokawiarnią nie zabrakło też zwolenników „Ciechana". - To tylko rozdmuchanie sytuacji. Dzięki tej akcji, „Ciechan" będzie się pojawiał w mediach jeszcze przez kilka dni. Zastanawiam się, jak to wpłynie na sprzedaż. Na pewno pomoże, a nie stworzy problemów właścicielowi – mówiła Katarzyna Cieślak.

Zdaniem pani Agnieszki, która też była na miejscu, cała akcja to chwyt marketingowy, który da popularność knajpie. - Nie myślałam, co byłoby lepszym sposobem. Na pewno lepszym byłby bojkot czyli zademonstrowanie tego, że nie będziemy czegoś kupować – uważa.

Wczorajsza akcja to odpowiedź na wulgarne wypowiedzi Marka Jakubiaka, właściciela browaru Ciechan. W niewybredny sposób skomentował on na Twitterze wypowiedź boksera Dariusza Michalczewskiego, który publicznie zadeklarował poparcie dla środowiska LGBT.

Reklama
Reklama

Sam browar, mimo naszej prośby, nie wypowiedział się na temat akcji. Podobne działania mają być prowadzone w innych klubokawiarniach.

Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Społeczeństwo
Sondaż: Polacy wątpią w wiarygodność USA jako sojusznika
Społeczeństwo
Prezes OTOZ Animals: To błąd Jarosława Kaczyńskiego, jego wyborcy przecież też lubią psy
Społeczeństwo
Rząd wyprowadza Ukraińców z pensjonatów. Polska zmniejsza wsparcie dla uchodźców
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Społeczeństwo
Czy zakazać obrzezania u chłopców? Przewiduje to petycja, którą zajmie się Sejm
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama