Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 28.03.2017 19:02 Publikacja: 27.03.2017 19:06
Foto: Fotorzepa, Sławomir Mielnik
W 2016 roku stanowiło to 49 proc. podatników. Co dla badanych było zasadniczym kryterium podejmowania decyzji w tej sprawie? Polacy, przekazując 1 proc. podatku organizacjom pożytku publicznego, najczęściej kierują się chęcią pomocy znajomym; nierzadko decyzja o przekazaniu tych środków jest spontaniczna lub przypadkowa. Chętniej pieniądze przekazują osoby z wyższym wykształceniem, częściej z miast niż wsi, ufające organizacjom, zaangażowane w wolontariat i filantropię. Jedna trzecia po roku jednak już nie pamięta, komu przekazała 1 proc. – wskazuje Klon/Jawor.Wśród osób z wyższym wykształceniem aż 75 proc. przekazało fiskusowi informację, do kogo ma trafić setna część ich podatku. Najczęściej przekazują 1 proc. podatku osoby ze stałą pracą (52 proc.), zajmujące się domem (53 proc.), a także przebywające na urlopach wychowawczych (59 proc.).
Pracownicy administracji i obsługi, mimo krótszego stażu i niższych kwalifikacji, często zarabiają więcej niż na...
„Jak ocenia Pani/Pan operację wojskową Izraela »Powstający Lew«" prowadzoną przeciw Iranowi?” - takie pytanie za...
Blisko 450 wypadków z hulajnogami – w co drugim ucierpiały dzieci i nastolatkowie. Eksperci apelują: wprowadzić...
„Czy obawia się Pani/Pan, że rozwój modeli sztucznej inteligencji może doprowadzić do likwidacji Pani/Pana miejs...
VELUX Polska, obchodząca w tym roku 35-lecie obecności na rynku jest jedną z tych firm, które współtworzyły polską branżę budowlaną. Od podstaw budowała kategorię użytkowych poddaszy, inwestując w przemysł, rozwijając lokalnych dostawców i kształtując standardy zrównoważonego rozwoju.
Parada Równości 2025 przeszła przez Warszawę pod hasłem „Odpowiedzią jest miłość”. Stolica stała się areną najwi...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas